کد خبر: ۱۲۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
رئیس مجمع خیرین تأمین سلامت فارس:

فارس مقام اول کشور در ساخت بیمارستان‌های خیرساز را دارد/ خیرین برای کمک به بیماران نیازمند به موسسه مهر حضرت زهرا(س) مراجعه کنند

رامجردی با بیان اینکه امور بیماران نیازمند به موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا(س) واگذار شده است، گفت: تا کنون از شش هزار و ۲۵۰ نفر بیمار مراجعه کننده، به دو هزار و ۴۰۰ نفر کمک شده است.

فارس مقام اول کشور در ساخت بیمارستان‌های خیرساز را دارد/ شناسایی بیش از هزار نیاز در حوزه سلامت/ خیرین برای کمک به بیماران نیازمند به موسسه مهر حضرت زهرا(س) مراجعه کنندبه گزارش شیرازه، رئیس اداره امور خیرین و موسسات خیریه سلامت فارس در نشست خبری با بیان اینکه هفده سال از آغاز فعالیت این مجمع گذشته است و امسال شانزدهمین اجلاس سالانه این مجمع برگزار می شود، گفت: در این مدت اقدامات خوبی از سوی مجمع انجام شده است و بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین سلامت استان در زمینه های مختلف مانند عمرانی، دانشجویی، کمک های نقدی، کمک به بیماران و خرید تجهیزات سلامت، جذب شده است.

دکتر علی اکبر رامجردی بخش عمرانی با اختصاص هشتاد درصد از کمک ها را در صدر جدول جذب اعتبارات اعلام کرد که در امور درمانی و پس از آن در حوزه بهداشتی صرف شده است و افزود: این کمک ها باعث شده تا بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در این سال ها به همت نیک اندیشان، به مجموعه تخت های ۱۸ بیمارستان استان افزوده شود.

ساخت بیش از ۵۶ پایگاه اورژانس، ۵۰۰ مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت، ده ها میلیارد تومان کمک های حمایتی به بیماران نیازمند و دانشجویان، تامین تجهیزات پزشکی، تامین خودروها و وسایل موردنیاز در حوزه سلامت، اسکان سالانه ۶۰ هزار نفر همراه بیمار با ساخت ۱۷ اقامتگاه بیمار، ساخت چندین مرکز آموزشی و دانشکده و تشکیل هیات های امنا در حوزه های مدیریتی سلامت، از دیگر اقداماتی بود که رییس اداره امور خیرین و موسسات خیریه سلامت فارس به عنوان بخشی از کارنامه ۱۷ ساله مجمع خیرین استان اعلام کرد.

او با بیان اینكه توسط خیران ۱۷ اقامتگاه همراه بیمار ساخته شده است، گفت: ۸ بیمارستان اصلی شیراز نظیر بیمارستان امیر، امیرالمؤمنین، مادر و كودك غدیر و غیره خیرساز است كه فارس مقام اول كشور را از نظر دارا بیمارستان‌های خیرساز در كشور را داریم.

 شناسایی بیش از هزار نیاز در حوزه سلامت

دکتر رامجردی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین استان در حوزه سلامت، این بانک را شامل جمع آوری اطلاعات بالغ بر بیش از هزار نیکوکار حوزه سلامت و بیش از هزار و ۳۰۰ نیاز شناسایی و اولویت بندی شده در این حوزه برشمرد که امکان برنامه ریزی بهتر در این زمینه را فراهم می سازد.

او افزود: مجمع خیرین تامین سلامت فارس به عنوان الگویی در کشور مطرح است و هر ساله با برگزاری اجلاس و دعوت از مهمانان کشوری و استانی، از نیک اندیشان و تلاشگران حوزه سلامت استان فارس، تقدیر می شود.

رییس اداره امور خیرین و موسسات خیریه سلامت فارس با بیان اینکه در سال گذشته، بیش از هزار و ۹۶۰ نیازمندی واحدهای مختلف مجمع خیرین استان پس از شناسایی و کارشناسی به مجمع ارجاع شده، ادامه داد: از این تعداد، هزار و ۳۴۷ مورد در واحدهای دانشگاهی و ۶۱۵ مورد مربوط به واحدها و مراکز خیریه شامل بیمارستان ها، NGOها، سمن ها و مراکزی بوده که با کمک نیکوکاران اداره می شود.

دکتر رامجردی از تشکیل کمیته های تخصصی با حضور نیکوکاران و افراد متخصص برای سنجش نیازها و کمک برای اجرایی کردن امور با بهره گیری از کمک های فکری، کارشناسی و مدیریتی این افراد خبر داد و اضافه کرد: ۱۲۴ نشست کمیته های تخصصی فنی، حقوقی، فرهنگی، دانشجویی و شهرستانی برگزار شده است و کارشناسان متعددی در قالب این کمیته ها نیازها را مشخص می کنند و در زمینه شیوه اجرای آن‌ها با نیکوکاران همکاری می شود.

کمک به یک‌سوم بیماران نیازمندی که به مجمع خیرین مراجعه کرده‌اند

ساماندهی بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر بیمار نیازمند در قالب موسسه مهر حضرت فاطمه زهرا(س) در سال گذشته، دیگر خدمتی بود که رئیس اداره امور خیرین و موسسات خیریه سلامت فارس به آن اشاره کرد و گفت: بیش از هشت میلیارد تومان وام قرض الحسنه و بیش از هفتصد میلیون تومان کمک بلاعوض به این تعداد از بیماران نیازمند ارایه شده است؛ همچنین پس از کارشناسی کردن نیاز بیش از شش هزار و ۲۵۰ نفر بیمار مراجعه کننده، به دو هزار و ۴۰۰ نفر کمک شده است.

او خاطرنشان کرد: خیرین فارس می توانند با مراجعه به سایت، یا مراجعه به دفتر مجمع خیرین تامین سلامت فارس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نیازهای حوزه سلامت مطلع شوند و امور خیر خود را با توجه به اولویت‌ها برنامه ریزی کنند.

رامجردی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه مجمع خیرین چه نقشی در هدایت کمک‌های خیرین به سمت بیماران نیازمند داشته است و چرا در سایت مجمع کمک به بیماران نیازمند در اولویت‌ها نیست، گفت: شاید آمار بیماران نیازمند نسبت به گذشته افزایش پیدا كرده باشد و به جهت اینکه رسیدگی به امور آنان تخصصی و زمان‌بر است بنابراین امور بیماران نیازمند به موسسه دوستداران مهر حضرت فاطمه زهرا(س) واگذار شده است!

او همچنین از اختصاص بیش از ۷۹۰ میلیون تومان کمک نیک اندیشان به اعطای وام های دانشجویی به دانشجویان نیازمند در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: از این مبلغ، ۳۹۰ میلیون تومان از سوی اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صندوق کمک شده است.

رامجردی از امضای ۱۴۰ تفاهم نامه با نیک اندیشان سلامت در سال گذشته خبر داد و افزود: ۷۲ درصد از تفاهم‌نامه‌ها برای شیراز و ۲۷ درصد آن برای شهرستان‌های فارس است.

دکتر رامجردی ارزش مالی این تفاهم نامه ها را ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از مجموع این تعداد، ۹۸ مورد در شیراز و ۴۲ مورد در شهرستان ها بوده است اما از نظر حجم، ۷۲ درصد تفاهم نامه ها در شیراز و ۲۷ و نیم درصد به شهرستان ها اختصاص یافته است که بیشترین میزان آن در حوزه عمرانی و بیشتر در بخش درمان صرف شده است.

او با اشاره به در دست اجرا بودن ۳۲ پروژه فعال مجمع خیرین تامین سلامت فارس، یادآور شد: از این تعداد ۲۰ پروژه در شیراز و ۱۲ پروژه در شهرستان‌ها قرار دارد که اولویت مجمع، به پایان رساندن و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان