کد خبر: ۱۲۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
معاون استانداری فارس:

دستگاه‌های متعددی در حوزه فرهنگ ایجاد کرده‌ایم اما هر کسی ساز خود را می‌زند

هادی پژوهش‌جهرمی گفت:اعتبارات حوزه‌های اجتماعی وخانواده بهتر است به سمت آموزش هدفمند و با برنامه از جمله آموزش مسائل بهداشتی و سبک زندگی و بایدها و نبایدها سوق داده شود.
به گزارش شیرازه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در سومین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و امور خانواده استانداری که با حضور مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، ابراز داشت: فارس استانی وسیع و پهناور با پیشنیه تاریخی و ظرفیت‌های بالایی است که علی‌رغم پیچیدگی های خاص اجتماعی در این استان اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله بانوان انجام شده اما به معنای کفایت کار نیست.

هادی پژوهش‌جهرمی به اهمیت برنامه ریزی و نقطه شروع و پایان مشخص در طرح‌های مختلف خواستار ورود برنامه‌محور به حوزه زنان و خانواده شد و گفت: علی‌رغم اقدامات خوبی که در این حوزه طی سال‌های اخیر انجام شده اما همچنان بسیاری از موضوعات باقی مانده که نیازمند ورود جدی وهمه جانبه به ان مسائل هستیم.

وی تصریح کرد: نه تنها در حوزه زنان بلکه به صورت کلی برنامه‌ریزی خوبی در حوزه فرهنگی هم نداشیم و متاسفانه در حوزه فرهنگی به شکل انفعالی بیشتر با معلول‌ها سرو کار داشته و داریم و به علت‌ها نمی پردازیم.
 
پژوهش ادامه داد: با این همه دستگاه های عریض و طویل که در حوزه فرهنگ داریم اگر کسی از بنده به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس سئوالی مبنی بر چگونگی عملکرد دستگا‌ه‌های متولی فرهنگ بپرسد، جوابی جز اینکه بگویم برنامه‌ وسیاست روشن فرهنگی نداشته‌ایم، ندارم. البته در مقام حرف همه چیز روشن است اما در مقام عمل و اجرا هیچ برنامه خاصی نداریم و این امر موجب شده تا خلایی ایجاد شود و دیگران برای ما برنامه‌ریزی کنند .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خاطرنشان کرد جلسات فرهنگی زیاد و تعداد مصوبات هم از جلسات بیشتر است اما مصوبات اثرگذار بر رفتارهای فرهنگی یا نداریم یا اندک است. چون معمولا در این حوزه سلیقه‌ای ورود کرده‌ایم در حالی که ورود به این حوزه نیاز به مطالعه جامعه شناسانه دارد.

پژوهش همچنین با تصریح بر اینکه در حوزه فرهنگ به دنبال معلول‌ها رفته‌ایم در حالی‌که علت‌ها جای دیگری هستند، گفت: دستگاه‌های متعددی در حوزه فرهنگ ایجاد کرده‌ایم اما هر کسی ساز خود را می‌زند سازی که از آن هیچ هنجار یا صدای خوشی به گوش نمی‌رسد ملت هم راه خودش را می‌رود وکاری به سازهای مختلف وناخوش ما ندارد.

وی تاکید کرد که اعتبارات حوزه‌های اجتماعی وخانواده  بهتر است به سمت آموزش هدفمند و با برنامه  از جمله آموزش مسائل بهداشتی و سبک زندگی و بایدها و نبایدها سوق داده شود.

پژوهش از مسئولین اموربانوان استان و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خواستار شد که مشخصا برنامه بدهند که در حوزه امور بانوان قرار است چکار کنیم و از کجا به کجا برسیم؟
نظرات بینندگان