کد خبر: ۱۲۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
مدير عامل شركت شهرک‌های صنعتي فارس خبر داد:

شناسایی بازارهای صادراتی جدید برای فرش دستباف/ فارس استان معين خوشه‌های فرش دستباف كشور

فتوحی از ارائه توانمندي هاي خوشه فرش دست باف فارس به همراه خوشه هاي فرش دستباف 16استان كشور در بيست و هفتمين نمايشگاه فرش دستباف ايران خبر داد.

شناسایی بازارهای صادراتی جدید برای فرش دستباف/ فارس استان معين خوشه‌های فرش دستباف كشوربه گزارش شیرازه، احد فتوحي، مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با اشاره به افتتاح نمايشگاه فرش دست‌باف با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و جمعي از مسئولان كشوري و نيز فعالان فرش دستباف گفت: در اين نمايشگاه كه تا 9شهريور امسال در محل نمايشگاه هاي دائمي تهران در فضایی بالغ بر 50 هزار متر مربع و در 13 سالن نمایشگاهی برگزارمي شود، بیش از 600 شرکت تولیدی و صادراتی از سراسر كشور به ارائه هنر صنعت فرش دستباف کشور مي پردازند.

وي با اشاره به اينكه دبيرخانه خوشه هاي فرش دستباف كشور در شيراز به فعاليت مي پردازد گفت: امور مربوط به هماهنگي حضور 17خوشه فرش دستباف كشور براي حضور در اين نمايشگاه، توسط شركت شهرك هاي صنعتي فارس به عنوان استان معين كشور انجام شده و اين استان ها در پاويون اختصاصي خوشه ها كه در فضايي به مساحت 5هزارمتر مربع برپاشده حضور دارند.

فتوحي اضافه كرد: با حمايت هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، خوشه هاي فرش دستباف در استان هاي فارس، خراسان رضوی، قم، ایلام، گلستان، زنجان، اردبيل، اصفهان، چهارمحال و بختياري، كهكلويه و بوير احمد، خراسان شمالي، سيستان و بلوچستان، كرمان، كرمانشاه، مازندران، يزد و لرستان تشكيل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دستباف و حضور اعضاي كنسرسيوم صادراتي و خوشه فرش دست باف استان در اين نمايشگاه اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در اين نمايشگاه، حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست بافته‌های تولیدی در بزرگترين نمايشگاه فرش كشور فراهم مي كند.

وي در ادامه با اشاره به تشكيل خوشه و كنسرسيوم صادراتي فرش دستباف فارس توسط اين شركت و حمايت هاي انجام شده از ذينفعان فرش در قالب خوشه و كنسرسيوم صادراتي گفت: تقويت بازارهاي صادراتي از مهمترين برنامه هاي اين شركت است و در اين زمينه كارهاي مطالعاتي بازارهاي هدف جديد انجام شده است.

فتوحي اضافه كرد: اين خوشه به عنوان خوشه توسعه يافته اعلام شده و فعاليت خود را با حضور ذينفعان ادامه مي دهد و حمايت ازحضور در اين نمايشگاه نيز در اين راستا صورت گرفته است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان