کد خبر: ۱۲۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۷
نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس:

معاون استاندار مخالف اتصال فارس به دریا بود/ کرباسیان شوهرعمه‌ام را کنار گذاشت

نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از برخی مسؤولان محلی، استانی و کشوری، انگشت اتهام عدم اجرای مصوبه اتصال فارس به دریا را به سمت آن‌ها نشانه رفت.
به گزارش شیرازه، سیدمحسن علوی در جمع مردم این شهر در مسجد صاحب‌الزمان (عج) با ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت نمایندگی مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، به مهم‌ترین مسائل حوزه انتخابیه از جمله موضوع اتصال فارس به خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت: الحاق استان فارس به دریا مصوبه هیئت دولت و شورای عالی امنیت ملی را دارد و یک تصمیم ملی است.

وی با اشاره به فرازوفرودهای این مصوبه مهم ملی، به زمان تصویب این طرح و برگزاری جشن در لامرد و سپس اعتراض مردم هرمزگان که مُنجر به توقف اجرای مصوبه شد اشاره کرد و افزود: در مرحله دوم بعد از رأی‌آوری بنده در انتخابات و قبل از آغاز رسمی دوران نمایندگی در مجلس، استانداری فارس طی نامه‌ای به فرماندار وقت دستور اجرای مصوبه را داد، اما هنگامی که فرماندار لامرد به روستاهای الحاقی رفت، با مشت و لگدِ مردم آنجا مواجه شد و همه چیز خراب شد.  

علوی با بیان اینکه خبر این اتفاق به تهران و وزیر کشور رسید و بار دیگر اجرای این مصوبه متوقف شد، ادامه داد: من نزد آقای افشانی استاندار وقت رفتم و از این اقدام گلایه کردم. اما متوجه شدم که نه فقط من از این اتفاق بی‌اطلاع بوده‌ام، بلکه استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، و حتی وزیر کشور و پدر بنده (وزیر اطلاعات) هم از این تصمیم اطلاعی نداشته‌اند.

معاون استاندار مخالف اتصال فارس به دریا بود

وی با انتقاد شدید از هادی پژوهش معاون پیشین سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: آقای پژوهش به‌عنوان مخالف مصوبه الحاق از این فرصت استفاده کرده و به فرماندار لامرد نامه اجرای مصوبه را داده بود تا به روستاهای الحاقی برود؛ دوستان هم برای اینکه در زمان نمایندگی ما این مصوبه اجرا نشود، آن نامه را اجرایی کردند که در واقع به دام آن‌ها افتادند و بساطی درست کردند که الحاق متوقف شد.

علوی با بیان اینکه بعد از آغاز دوران نمایندگی صبر کردیم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد، تصریح کرد: بهمن‌ماه سال ۹۶ حاج آقای ما (وزیر اطلاعات) گفت هماهنگی‌ها را برای الحاق انجام دادیم؛ رییس‌جمهور آماده است، وزیر کشور آماده است، استانداران هم مطلع شده‌اند؛ شما هم به دوستان در منطقه گوشزد کنید مطلبی در خصوص الحاق نگویند تا در فضایی آرام این مصوبه اجرایی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی برای توجیه مسؤولان محلی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و امام‌جمعه موقت را دعوت کردیم و خدمت آنها عرض کردیم الحاق را داریم انجام می‌دهیم، لطفاً در تریبون‌ها در خصوص این موضوع صحبتی نشود، اما در خطبه‌های نمازجمعه دو هفته بعد صحبت از الحاق شد!

وزیر کار اشتباه کرد

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی بار دیگر از معاون سیاسی استاندار فارس انتقاد کرد و علاوه بر او عملکرد وزیر پیشین کار را هم زیر سوال برد و گفت: ربیعی وزیر کار در ایام عید نوروز ۹۷ به منطقه آمد و پژوهش معاون سیاسی استاندار در شورای اشتغال شهرستان بحث الحاق را مطرح کرد. جدای از اینکه موضوع اتصال فارس به دریا چه ارتباطی با شورای اشتغال دارد، اما وزیر کار هم احساس کرد این مصوبه موضوع مهم و خوبی است، به همین دلیل در شهرستان مُهر بحث الحاق را باز کرد و درباره آن سخنرانی کرد که این صحبت‌ها رسانه‌ای شد و این‌بار بوشهری‌ها عصبانی شدند و همه چیز دوباره بهم ریخت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آقای ربیعی که بعد از سفر به لامرد و مهر به عسلویه رفته بود، در آنجا مورد پرسش رسانه‌های بوشهری قرار گرفته بود و تازه فهمید اشتباه کرده و گفت چیز خاصی نبوده است.

انتقاد از مسؤولان محلی لامرد

علوی در ادامه به سفر استاندار سابق فارس به منطقه که در اواخر فروردین‌ماه ۹۷ انجام شد نیز اشاره‌ای کرد و ادامه داد: در سفر تبادار به لامرد به استاندار عرض کردم دوستان درخصوص زمان اجرای مصوبه الحاق فارس به دریا سوال دارند که وی پاسخ داد طی دو هفته آینده اجرایی می‌شود، فقط در تریبون چیزی نگویید. اما فردای آن روز در شورای اداری شهرستان که با حضور استاندار برگزار شد، امام‌جمعه موقت پشت تریبون رفت و گفت چرا مصوبه اتصال به دریا انجام نمی‌شود. فرماندار اسبق هم پشت تریبون شروع کرد به دردودل کردن و گفت ما رفتیم در روستاهای الحاقی و کتک خوردیم و ...، اما آقای تبادار هیچ جوابی به سخنان امام‌جمعه موقت و فرماندار اسبق (رئیس وقت شورای شهر لامرد) نداد.

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از مسؤولان محلی و استانی ادامه داد: پس از آن کازرون بهم ریخت و رییس‌جمهور دستور داد همه مصوبات تقسیمات کشوری متوقف شود و مصوبه الحاق هم مسکوت ماند. آقایان فقط برای اینکه الحاق در زمان من انجام نشود آمدند اینگونه بازی کردند و نتیجه این شد.

شوهر عمه‌ام را من عوض نکردم

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اشتغال نیروهای بومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و انتقادات مردم در خصوص جذب نیروی غیربومی در صنایع منطقه اشاره کرد و افزود: بحث منطقه ویژه اقتصادی و مشکلات مدیریتی آن‌ که مورد انتقاد شما مردم است، درد من هم است. منطقه ویژه اقتصادی دست بنده نیست، مدیرعامل آن را هم من عوض نکردم. 

وی با اشاره به دوران فعالیت سیدابوالحسن حقایقی مدیرعامل سابق منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تصریح کرد: مدیرعامل منطقه ویژه را من برنداشتم، او عزیزترین شوهرعمه من بود. بنده تأکید کردم ایشان شوهرعمه من است و کسی حق ندارد او را بردارد، اما آقای کرباسیان (معاون سابق وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو) وی را برداشت؛ دلیلش چه بود با خودش!

«آشفته»، آشفته‌بازار راه انداخته!

نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از آقای حقایقی، کرسی ریاست منطقه ویژه اقتصادی به آقای آشفته رسید. من ایشان را به هیچ‌وجه قبول ندارم و در نطق مجلس هم این موضوع را گفتم. آقای آشفته آشفته‌بازاری برای همه درست کرده است!

وی با اشاره به تلاش‌هایش برای تغییر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: آقای کرباسیان معاون وزیر صنعت به برکت قانون منع بکارگیری بازنشستگان رفت و آقای غریب‌پور آمد که ما از وی خواستیم آقای آشفته را بردارد.

علوی به برخی از موفقیت‌هایش در تغییر مدیران منطقه هم اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی آقای پرسته رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی لامرد بود، اما به ما آمار اشتغال در منطقه ویژه را نمی‌داد. هرچه نامه می‌زدیم که فلانی را خواهشاً سر کار ببرید، اما می‌دیدم هیچ فایده‌ای ندارد و با نیروهای بومی برخورد بدی می‌کرد که در نهایت آقای پرسته تغییر یافت و اکنون فضا بهتر از قبل شده است.

افتتاح تونل شهید باقری تا عید نوروز

این نماینده مجلس در قسمتی دیگر از گزارش خود به اخذ اعتبار ۳۷ میلیارد تومانی در قالب اوراق خزانه و همچنین اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی به صورت ۲۰ میلیارد تومان اوراق خزانه و پنج میلیارد تومان نقد در جلسه یک ماه قبل با دکتر نوبخت جهت تکمیل تونل شهید باقری اشاره کرد و گفت: کار شاتکریت مرحله دوم سقف تونل به اتمام رسیده و مرحله سوم آن نیز که شامل قوس بالای تونل است به زودی انجام خواهد شد.

علوی به موضوع تأمین روشنایی تونل شهید باقری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای روشنایی تونل پیمانکار انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه است و برای انتقال برق نیز از سمت علامرودشت و بیرم ظرف ۲۰ روز انتقال برق انجام خواهد شد که امیدواریم تا عید نوروز بتوانیم تونل شهید باقری را راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیگیری‌های صورت‌گرفته در خصوص محور لامرد - خنج اظهار داشت: برای قطعه اول مسیر لامرد-خنج که تا بعد از تونل شهید باقری است مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم که پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و احداث باند دوم این مسیر بزودی شروع خواهد شد.

وی در ادامه گزارش خود از اخذ مصوبه ۳۰ میلیارد تومانی جهت قطعه دوم مسیر لامرد-خنج از تونل تا خلیلی و انجام عملیات اجرایی در این مسیر و همچنین اخذ مصوبه ۴۵ میلیارد تومانی از خلیلی تا خنج خبر داد و گفت: تاکنون عملیات ۱۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده و مابقی هم به سرعت در حال انجام است.

نماینده مردم لامرد و مهر همچنین از اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی برای پل‌های عرشه فلزی جاده دارالمیزان خبر داد و گفت: پیگیر هستیم تا تخصیص این مبلغ هم انجام شود.

آزادراه لامرد-پارسیان متوقف نشده

علوی گریزی هم به آزادراه لامرد-پارسیان زد و اظهار داشت: مسیر لامرد- پارسیان در گذشته کد ملی داشت، اما اعتباری به آن داده نمی‌شد و با بودجه اندک دولتی احداث آن سال‌ها طول می‌کشید.

وی با اشاره به نقش استراتژیک آزادراه لامرد-پارسیان به‌عنوان کریدور ارتباطی فارس با بندر خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این محور تلاش کردیم تا بخش خصوصی وارد پروژه شود و بعد از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار، از هیئت دولت مجوز گرفتیم، نقشه نهایی شد و تا الان هم پیشروی خوبی داشته است.

وی برخی شایعات در خصوص توقف اجرای پروژه را تکذیب کرد و اظهار داشت: این مسیر در حال اجراست؛ هرچند برخی مشکلات مالی با توجه به بحران ارزی اخیر ایجاد شده و سرعت کار پایین آمده است، ولی پروژه متوقف نشده و هم‌اکنون در سه نقطه در حال انجام است.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان