کد خبر: ۱۲۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد:

الکترونیکی‌ شدن فروش‌ بلیت اماکن‌ گردشگری‌ فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: با استقرار کیوسک‌هایی در اماکن شاخص گردشگری فارس، فروش بلیت این اماکن به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.
الکترونیکی شدن فروش بلیت اماکن گردشگری فارسبه گزارش شیرازه، مصیب امیری گفت: پروژه فروش الکترونیکی بلیت اماکن گردشگری با هدف ارتقاء رضایت شهروندان و گردشگران انجام شده است.

او گفت: میراث فرهنگی فارس از 7 سال قبل برای اجرای سیستم فروش الکترونیکی بلیت در اماکن گردشگری پیگیری‌هایی را آغاز کرد.

او ادامه داد: به دلیل لزوم حذف بلیت‌های کاغذی که اوراق بهادار دولتی محسوب می شود و اجرای حساس و هماهنگی درسطح وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان میراث فرهنگی کشور، موضوع فروش الکترونیکی بلیط تاکنون به نتیجه نرسیده بود.

امیری با بیان اینکه از 22 آذر امسال این طرح در استان فارس اجرایی و عملیاتی شد، گفت: این پروژه، ابتدا به صورت پایلوت در موزه ملی و کاخ‌های سعدآباد، گلستان و نیاوران پیاده سازی شده بود و پس از یک سال بررسی و رفع ایراد، در اماکن شاخص گردشگری فارس نیز اجرایی شده است.

وی با بیان گستردگی ابعاد این طرح و پیاده سازی آن در قالب 3 فاز، ادامه داد: در فاز اول، گیشه ها و کیوسک‌های فروش بلیت در مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظیه و سعدیه، ارگ کریم خان زند، حمام وکیل، موزه پارس، نقش رستم و مجموعه جهانی تخت جمشید و پاسارگاد مسقرشده است،

امیری گفت: در فاز دوم، فروش بلیت از طریق وب سایت و نرم افزار تلفن همراه امکان  پذیر می شود و درفاز سوم، گیت های کنترل تردد متصل به سامانه، برای شناسایی و مکانیزه کردن کل فرآیند تهیه بلیت و کنترل ورود بازدید کنندگان به اماکن گردشگری استقرار  می یابد .

مدیر کل میراث فرهنگی فارس به مزایای این پروژه نیز اشاره و خاطر نشان کرد: جلوگیری از چاپ بلیت های کاغدی رنگی در چاپخانه  مرکزی دولتی  و دشواری های انتقال آن به مراکز استانها و شهرستانها، نظارت دقیق بر سیستم فروش و عرضه بلیت، دریافت آمار های  به روز و  لحظه ای، سرعت، سهولت و  حذف صفهای طولانی تهیه بلیت و راه اندازی مراکز فروش بلیت به صورت کاملا مکانیزه و خودکار از مزایای این طرح است
ایسنا
نظرات بینندگان