کد خبر: ۱۲۷۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۰

نفاق؛ رمز تحلیل انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز

شیرازه: پرونده سیاه و غیرقابل دفاع این انجمن در حوادث پس از انتخابات و سیاه نمایی وضعیت دانشگاه در نشریات وابسته به این تشکل، از دیگر مواردی است که اثبات کننده نفاق و دورویی این انجمن است.

شیرازه – انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، به گفته اعضای اصلی آن، تنها تشکل اصلاح طلب جنوب کشور است. این تشکل اگرچه سعی دارد همواره خود را در چارچوب منطق و قانون نشان دهد اما عملکرد آنان در حقیقت، زیرکانه و با تظاهر به برخی اصول است تا اعتقاد به مبانی نظام.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 این تشکل برای ادامه حیات خود، بهترین شیوه را پوشیدن لباس قانون مداری دید لذا همواره دم از قانون زد. ان ها تا حدود بسیار زیادی در این مسیر موفق بوده اند اما برای این کار ناچار شدند در ظاهر، تن به برخی واژه ها بدهند که نه در قاموس فکری آنان جای دارد و نه تلاشی دارند برای دست یابی به آن. به عنوان مثال برخی از اعضای شورای مرکزی آن، هنگامی که می خواهند از رهبر معظم انقلاب، نقل قولی بکنند، لفظ «آقا» را به کار می برند!

یک نمونه عینی دیگر که باعث شد به صورت عینی، پرده از نفاق آنان کنار رود، به حوادث 25 بهمن ماه 1389 باز می گردد. حوالی ساعت 16 عصر، در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، عده ای قلیل که جمعیت شان به 50 نفر هم نمی رسید، اقدام به تجمع و سردادن شعارهایی نمودند که در ضدیت با اصول و مبانی نظام بود. شعارهایی هم چون «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و ... نکته جالب توجه آن تجمع سردمداری شخصی به نام «ا.ع» بود. وی بعد از درگیری با حراست دانشگاه توانست از دانشکده مهندسی متواری شود و برای مدتی کسی از او خبر نداشت!

«ا.ع» سابقه دبیری سیاسی انجمن فرهنگ و سیاست را دارد. چندماه ابتدایی سال تحصیلی 90-89 را نیز به عنوان دبیر آن انجمن بوده. از منش فکری او در زمانی که عضو شورای مرکزی بوده است، همین نکته بس که او اصرار بسیاری بر حرکت در چارچوب قانون و نفی حرکت های رادیکال همچون تجمعات و شعارهای ساختار شکنانه داشته است. او همواره در گفتگوهای دوستانه و تشکلی با دانشجویان اصولگرای دانشگاه شیراز، در مذمت حرکت های افراطی سخن می گفته است! گفتنی است «ا.ع» در همان ایام با VOA مصاحبه ای کرد و تصادف حامد نورمحمدی را به کشته شدن وی توسط بسیجیان تعبیر کرد!!!

بررسی شخصیت «ا.ع» تنها یک نشانه از نفاق و دورویی سازمان یافته در انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز است. نمونه دیگر باز می گردد به نشریه ای که به مناسبت 2 خرداد از سوی این انجمن منتشر شد. در حالی که این تشکل همواره اعلام می کرد نتیجه انتخابات سال 1388 را پذیرفته است، در ستونی که به بیان حوادث مهم خرداد ماه در تاریخ معاصر ایران پرداخته شده بود، هیچ خبری از 22 خرداد نبود. این در حالی بود که 25 خرداد به عنوان روز حمله به کوی دانشگاه به عنوان یکی از حوادث مهم خرداد ماه در تاریخ معاصر ایران ذکر شده بود! بعدها دلیل چنین اشتباهی، فراموشی عنوان شد!

اما آن چه باعث شده است تا این تشکل در دو سال اخیر در عرصه کشوری خبرساز شود، اردوهای تابستانی انجمن است. دیدار با شخصیت های مهم کشوری که غالبا سران و اصحاب فتنه اند، از اصلی ترین محورهای چنین اردویی است. سال گذشته این تشکل با خاتمی و هاشمی دیدار کرد. برای خالی نبودن عریضه و نشان دادن انصاف و منطق! دیداری تشریفاتی نیز با حجه الاسلام محمدیان، نماینده رهبری در دانشگاه ها داشتند که به لحاظ خبری نیز هیچ تلاشی برای پوشش خبری آن از سوی این تشکل صورت نگرفت. امسال نیز دیدارهای اصلی آنان با هاشمی و سید هادی خامنه ای بود که چند روزی خوراک خبری رسانه های ضدانقلاب را فراهم کرد. سید هادی خامنه ای در جمع انان، برای اولین بار موضع اصلاح طلبان را در خصوص انتخابات مجلس نهم در اسفندماه 1390 مشخص تر از بقیه هم فکران خود تبیین کرد. اتهامات واهی و بی اساس هادی خامنه ای، از مواردی است که با برخی ادعاهای ریاکارانه انجمن فرهنگ و سیاست در خصوص قانونمداری تطبیق ندارد. دیدار با هاشمی نیز همچون سال گذشته برگزار شد و تلاش شد تا اینگونه وانمود شود که وی در میان دانشجویان از جایگاه برخوردار است. دانشجویان اصلاح طلب در این دیدار سعی کردند تا احمدی نژاد را بدیلی از بین صدر در شرایط کنونی معرفی کنند و هاشمی نیز در تقویت چنین نمودی، کمک بسیار کرد!

هماهنگی این  دیدارها از سوی غلام محمدی، پدرخوانده این انجمن صورت می گیرد.

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، با ادعای آزاد اندیشی، در احیای افراطی گری در 25 بهمن ماه 1389 موثر بوده است. از سوی دیگر نزدیکی برخی افراد شاخص این انجمن به سید علی محمد دستغیب و اهالی مسجد قبا که پاتوقی برای جریان فتنه است، باعث شده است تا خط گیری این افراد همواره از بیرون دانشگاه باشد. پرونده سیاه و غیرقابل دفاع این انجمن در حوادث پس از انتخابات و سیاه نمایی وضعیت دانشگاه در نشریات وابسته به این تشکل، از دیگر مواردی است که اثبات کننده نفاق و دورویی این انجمن است.

به گزارش شیرازه شنیده شده است که برخی از اعضای کلیدی این انجمن، تمیهداتی برای نوع حضور و عملکرد در انتخابات مجلس نهم اندیشیده اند. شنیده ها حاکی از این است که این انجمن به فکر کمک های ویژه در شاخه دانشجویی برخی افراد اصلاح طلب در استان فارس است و تا کنون دیدارهایی نیز به همین منظور صورت داده است.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۰
3
لعنت به هرچی ضد ولایت فقیه . منم دانشگاه شیرازم این کانون رو هم دورادو میشناسم ولی ای کاش شما یه فکر برای شناسوندن چهره واقعی این افراد به بچه های دانشگاه میکردین.

مرگ بر سران فتنه

مرگ بر خاتمی

مرگ بر کروبی

مرگ بر بی بی سی

مرگ بر انجمن فرهنگ وسیاست.
ناشناس
-
دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۰
1
تكبيييييييير