کد خبر: ۱۲۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز:

چمنِ پارک ها حذف نمی شود/ توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در شیراز+جدول زمانبندی

مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت‌:‌چمن پارک‌ ها به دلیل اینکه مکان عمومی و فضایی برای استراحت و تفریح شهروندان است حذف نمی‌ شود.
به گزارش شیرازه، جهانبخش میرزاوند یازدهم اسفندماه در نشست مشترک مطبوعاتی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اصحاب رسانه از توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در بین شهروندان شیراز خبر داد و گفت:‌ این نهال ها در مناطق یازده گانه شهرداری شیراز در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

چمن پارک ها حذف نمی شود/ توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در شیراز+جدول زمانبندی

چمن پارک ها حذف نمی شود/ توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در شیراز+جدول زمانبندی
مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه هیج برنامه سرمایه گذاری بدون مشارکت مردم، به نتیجه نخواهد رسید، گفت:‌ تقویت مولفه هایی چون سرانه فضای سبز لازمه ارتقای شاخص انسان محوری شهر است.

وی افزود:‌ سرانه فضای سبز شیراز به نسبت سایر شهرها در شرایط بهتری قرار دارد که باغ های قصرالدشت، باغات خصوصی، ارتفاعات و فضای سبز شهری علت این موضوع است.

میرزاوند با بیان اینکه بالغ بر ١٠ هزار هكتار توسط منابع طبيعي فارس به شهرداري واگذار شده كه چهار هزار درخت تاكنون در آن كاشته شده است، اظهار داشت: تعامل و مشاركت شهرداري با منابع طبيعي از سال‌ هاي دور وجود داشته اما طي دو سال گذشته تقويت شده است.

مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز از تدوین برنامه راهبردی توسعه را بر اساس آسیب شناسی وضع موجود خبر داد و گفت:‌ مقدمات استفاده از آب تصفيه شده با انتخاب پیمانکار در دستور کار قرار گرقته است.

وی اظهار داشت: ۹۹ درصد از آب فضای سیز شیراز از چاه ها تامین می شود، بیان کرد:‌ هیچ یک از اين چاهها بهم وصل نيست كه به واسطه اتصال آنها بتوان راندمان و بهره‌ وري را افزايش داد.

میرزاوند اذعان داشت:‌ آبهاي پشت بام تعداد زيادي از مدارس شیراز جهت كاهش آسيب‌ هاي بحران كم‌ آبی جمع آوری و نگهداری خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی درخصوص ممنوعیت کشت چمن پرداخت و گفت:‌ چمن پارک‌ ها به دلیل اینکه مکان عمومی و فضایی برای استراحت و تفریح شهروندان است حذف نمی‌ شود.

وی در انتها افزود: حذف چمن از بلوارها را از فرهنگ شهر شروع كرديم و سپس از سمت ميدان معلم تا هوابرد را ساماندهی کرده ایم؛ حذف چمن در بلوار مدرس نیز به شکل ویژه ای آغاز شده است.
نظرات بینندگان