کد خبر: ۱۲۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸

مدیرعامل بنیاد مهدی فارس:جشن های نیمه شعبان رویکردی مردمی دارند

مدیرعامل بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس گفت: جشن های نیمه شعبان به صورت مردمی برگزار می شود و اقشار مختلف در برپایی آن نقش ویژه ای دارند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام علیرضا حدائق، گفت: بنیاد و موسسه فرهنگی مهدی موعود (عج) همه ساله 2 ویژه برنامه برگزار می کند، یکی به مناسبت پانزدهم شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج) و دیگری به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت این امام بزرگوار است. 
مسئول حوزه علمیه مولی‌الموحدین اظهار داشت: جشن ها و آیین های سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) به صورت متمرکز و با حضور پُر شور مردم در مساجد و تکایا برگزار می شود اما مراسم نیمه شعبان را همه مردم می توانند در اقصی نقاط استان فارس برگزار کنند.
وی ادامه داد: اصراری برای برگزاری آیین های نیمه شعبان به صورت متمرکز وجود ندارد زیرا بر این باوریم، جشن هایی که به این مناسبت فرخنده و به صورت فراگیر در نقاط مختلف این استان برگزار می شود، می تواند نشاط و شادی را به جامعه تزریق کند. 
حدائق اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که قرار است امسال در نیمه شعبان و به صورت ویژه اجرا شود، برگزاری راهپیمایی با عنوان 'حماسه حضور برای ظهور' است و از مهدی جویان و ارادتمندان حضرت مهدی (عج) در استان فارس دعوت می کنیم در این مراسم حضور داشته باشند. 
به گفته وی، این راهپیمایی از ساعت 10صبح نیمه شعبان که مصادف با یکم اردیبهشت 98 است از چهار راه غدیر در شیراز آغاز و به حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) منتهی می‌شود.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز اضافه کرد: بنیاد و موسسه فرهنگی مهدی موعود (عج) امسال نیز جشن و برنامه ویژه ای برای نیمه شعبان تدارک دیده است که در مهدیه جدید استان فارس برگزار می شود.
حدائق ادامه داد: همچنین این بنیاد آماده است تا اطلاعات لازم و احادیثی را که از اهل بیت (ع) در مورد مهدویت نقل شده در اختیار متولیان برگزار کننده آیین های نیمه شعبان و مراسمی نظیر احیای مهدوی که در مساجد و تکایای این استان برگزار می شود، قرار دهد. 
وی بیان کرد: مراسم احیای مهدوی مشتمل بر سه بخش، استغفار، اضطرار و دعاست و سعی شده تا در ابتدا استغفاری دسته جمعی انجام شود، بعد از آن فرازهایی از دعای ندبه با نیت درخواست ظهور حضرت مهدی (عج) از پیشگاه خداوند قرائت و پس از آن برای ظهور این امام جلیل القدر، دعا و نیایش انجام می شود./ایرنا

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان