کد خبر: ۱۲۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سوابق فرمانده جدید سپاه پاسداران/

سرلشکر حسین سلامی را بیشتر بشناسید

سرلشکر سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین(ع) و قرارگاه دریایی نوح در کنار رزمندگان اسلام بوده‌است.
به گزارش شیرازه، سرلشکر حسین سلامی در طول 10 سال خدمت خود در جایگاه جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران بارها به جهان بیگانه اسلام ستیز در سخنرانی های مختلف نشان داده که ایران واهمه ای از دشمنان و کفار ندارد و هرگز نمی توانند روزی را متصور شوند که ملت غیور ایران در برابر ظلم و استکبار جهانی سر تعظیم فرود آورد؛ وی همواره یکی از چهره‌های اثرگذار در تبیین مواضع سپاه پاسداران و دستاوردهای نظامی کشور بوده است. سرلشکر سلامی هم چنین در تحلیل مسائل کشورهای منطقه و وقایع روز دنیا نیز دستی بر آتش دارد و همیشه مورد توجه خاصی از سوی رسانه ها بوده است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در سال ۱۳۳۹ در شهرستان گلپایگان متولد شد. در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد. پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست.

سرلشکر سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین(ع) و قرارگاه دریایی نوح در کنار رزمندگان اسلام بوده‌است.

وی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی گردید. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. سرلشکر سلامی مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشتکر سپاه  اشتغال به خدمت داشته‌است.

 

سوابق و مسئولیت های سرلشکر سلامی

سرلشکر سلامی در جنگ ایران و عراق و کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‌دار مسئولیت‌های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان بوده‌است. از جمله مسئولیت‌های سرلشکر به قرار زیر می‌باشد.

  • مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عراق
  • فرمانده دانشکده دافوس از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶
  • معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴
  • فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸
  • عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی
  • جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون
  • سرپرست معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷

وی در روز ۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ همزمان با میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به سمت فرماندهی کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی منصوب شد.

سرلشکر حسین سلامی در طول 10 سال خدمت خود در جایگاه جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران بارها به جهان بیگانه اسلام ستیز در سخنرانی های مختلف نشان داده که ایران واهمه ای از دشمنان و کفار ندارد و هرگز نمی توانند روزی را متصور شوند که ملت غیور ایران در برابر ظلم و استکبار جهانی سر تعظیم فرود آورد؛ وی همواره یکی از چهره‌های اثرگذار در تبیین مواضع سپاه پاسداران و دستاوردهای نظامی کشور بوده است. سرلشکر سلامی هم چنین در تحلیل مسائل کشورهای منطقه و وقایع روز دنیا نیز دستی بر آتش دارد و همیشه مورد توجه خاصی از سوی رسانه ها بوده است.

 

چند نمونه از اظهار نظرهای سرلشکر سلامی در مقابل اقدامات و مقام های آمریکایی و رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

 

کشورهای متخاصم باید بپذیرند ایران قدرتی دارای منطق است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارنظر مقامات غربی درباره قابل مذاکره بودن توانمندی دفاعی ایران نیز تاکید کرد: رابطه‌ای که کشورهای دیگر و قدرت‌های متخاصم می‌توانند با ایران ایجاد کنند، چیزی به‌جز پذیرش واقعیت ظهور ایران به عنوانی قدرتی دارای منطق و اعتبار در بازدارندگی نیست.

 

هیچ گاه مقابل استکبار و زورگویان تسلیم نخواهد شد

سرلشکر پاسدار حسین سلامی در آئین یادبود شهید سردار حمید محمدرضایی نخستین شهید مدافع حرم استان قزوین در شهر شال که پیکر مطهر او به تازگی تفحص و به میهن اسلامی بازگشت،افزود: ملت مومن و انقلابی ما دارای روحیه ایثار و شهادت طلبی است و با مقاومت خود هیچ گاه مقابل استکبار و زورگویان تسلیم نخواهد شد.

 

برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم

سردار سرلشکر حسین سلامی، آمریکا را حامی اصلی رژیم‌های سعودیو صهیونیستی برشمرد و گفت: عربستان سعودی و اسرائیل با پشتیبانی آمریکا، مردم مظلوم یمن و فلسطین را قتل‌عام می‌کنند. چنین آمریکایی نمی‌تواند به ملت ایران که مظهر سرافرازی و مقاومت ملت‌های مسلمان است توهین کند، همچنین در واکنش به قرارگرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریست ها از سمت آمریکا گفته بود: برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.

 

اجازه سرکشی از اماکن نظامی ما مانند اشغال سرزمین است

 فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که پس از بیانیه سوئیس آمریکا در فکت شیت ارائه شده توسط خود اعلام کرده است که اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را دارد گفته بود: اجازه دادن به این که یک بازرس بتواند به پادگان ما سربزند همچون اشغال سرزمین است زیرا تمامی اسرار و رموز دفاع ما در مراکز نظامی ما تجمیع شده است به همین منظور بیان این موضوعات حتی در سطح گفتگو نیز به معنای تحقیر ملی خواهد بود.

 

ترجیح می دهم به جای این که به صحبت های نتانیاهو گوش بدهم کارتون گوریل انگوری را ببینم

سرلشکر سلامی در خصوص نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: نتانیاهو فاقد یک حداقل اعتبار سیاسی است و این را نه به دلیل این که بنده از وی نفرت دارم و ترجیح می دهم به جای این که به صحبت های وی گوش دهم کارتون گوریل انگوری ببنیم می گویم، بلکه این یک واقعیتی است که وجود دارد.

دانا

انتهای پیام/

نظرات بینندگان