کد خبر: ۱۲۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

گوگل پلی، هاتگرام و تلگرام طلایی را از گوشی کاربران حذف کرد

تیر خلاص گوگل به تلگرام طلایی و هاتگرام با حذف این دو نرم افزار از گوشی کاربران شکل گرفت.
بگوگل پلی، هاتگرام و تلگرام طلایی را از گوشی کاربران حذف کرده گزارش شیرازه، کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام از روز گذشته در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف می‌کند.

چندی پیش تلگرام درباره استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و حال به‌نظر می‌رسد نوبت به خود گوگل و سیستم عامل اندروید رسیده است تا به کاربران در این رابطه یک هشدار بسیار جدی بدهد.


از روز گذشته برای کاربرانی که تلگرام طلایی و هاتگرام را روی گوشی خود نصب داشته‌اند پیغام‌های هشدار ارسال شده که گوگل این برنامه را مضر تشخیص داده است و کاربر را به حذف آن تشویق می‌کند. همچنین از شب گذشته تعدادی از کاربران این دو پیام‌رسان گزارش داده‌اند هنگامی که به سراغ تلگرام طلایی و هاتگرام روی گوشی خود رفته‌اند با عدم وجود آن‌ها مواجه شدند.


طی بررسی‌های انجام شده، این هشدار و حذف پیام‌رسان‌ها توسط آنتی‌ویروس Play Protect گوگل رخ داده است که به طور خودکار وارد عمل شده و بدون اجازه کاربر، تلگرام طلایی و هاتگرام را مسدود و از روی گوشی افراد پاک کرده است. همچنین تلاش کاربران برای نصب مجدد این اپلیکیشن ها بی فایده بوده و گوگل با انتشار پیامی (عکس سوم و چهارم بخش گالری)  اجازه نصب را به کاربر نمی دهد.


لازم به ذکر است تلگرام طلایی و هات‌گرام دو پوسته فارسی تلگرام هستند که پس از فیلتر این پیام‌رسان در ایران آغاز به فعالیت کردند و امکان دسترسی بدون فیلتر به تلگرام را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان