کد خبر: ۱۲۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

افزایش 3.1 درصدی تورم در فارس

نرخ تورم ماهانه فروردین 98 در استان فارس نسبت به اسفندماه سال گذشته، 3.1 درصد افزایش پیدا کرد.
به گزارش شیرازه، طبق اعلام مرکز آمار ایران شاخص کل برای خانوارهای در سطح استان به 162.2 رسید و نرخ تورم ماهانه فروردین 98 در استان نیز نسبت به اسفندماه سال گذشته، 3.1 درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با 0.7 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با 0.3 درصد افزایش است.

تورم نقطه‌به‌نقطه‌ای نیز عدد 45.7 درصد را نشان می‌دهد که حاکی از آن است که خانوارهای در سطح کل استان فارس به‌طور متوسط 5.7 درصد کمتر از میانگین کشوری نسبت به فروردین 1397 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند.

نرخ تورم دوازده‌ماهه خانوارهای کشور 30.6 درصد است که این نرخ در استان فارس عدد 27.9 درصد را نشان می‌دهد. شکاف نرخ تورم دوازده‌ماهه استان‌ها 11.1 درصد است که نسبت به مدت مشابه 1 واحد درصد افزایش‌یافته است.

افزایش 2.6 درصدی تورم خانوارهای شهری

شاخص کل خانوارهای شهری استان فارس در فروردین‌ماه سال جاری عدد 159 است. طبق آمار تورم ماهانه فروردین‌ماه با 2.6 درصد افزایش روبه‌رو بوده که کمترین افزایش تورم را در سطح استان داشته است و بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان‌های بوشهر و اردبیل با 4.6 درصد افزایش است.

تورم نقطه‌به‌نقطه‌ای نیز عدد 42.8 درصد را نشان می‌دهد که حاکی از آن است که خانوارهای شهری استان فارس به‌طور متوسط 7.2 درصد کمتر از میانگین کشوری نسبت به فروردین 1397 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند.

نرخ تورم دوازده‌ماهه خانوارهای شهری کشور 30.2 درصد است که این نرخ در استان فارس عدد 26.8 درصد را نشان می‌دهد. شکاف نرخ تورم دوازده‌ماهه استان‌ها 11 درصد است که نسبت به مدت مشابه 1 واحد درصد افزایش‌یافته است.

افزایش 4.9 درصدی تورم خانوارهای روستایی

شاخص کل خانوارهای روستایی استان فارس در فروردین‌ماه سال جاری عدد 175.3 است. طبق آمار تورم ماهانه فروردین‌ماه با 4.9 درصد افزایش روبه‌رو بوده است. بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان اردبیل با 7.8 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 0.3 درصد افزایش بوده است.

تورم نقطه‌به‌نقطه‌ای نیز عدد 57.2 درصد را نشان می‌دهد که حاکی از آن است که خانوارهای روستایی استان فارس به‌طور متوسط 2.2 درصد کمتر از میانگین کشوری نسبت به فروردین 1397 برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند.

نرخ تورم دوازده‌ماهه خانوارهای روستایی کشور 32.6 درصد است که این نرخ در استان فارس عدد 32.1 درصد را نشان می‌دهد. شکاف نرخ تورم دوازده‌ماهه استان‌ها 13.4 درصد است که نسبت به مدت مشابه 0.3 واحد درصد افزایش‌یافته است.

فارس

انتهای پیام/
نظرات بینندگان