کد خبر: ۱۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

ویروسی به نام \" قحط الرجال \" در استان فارس

با توجه به این که آن طرف آب مدیران استان فارسی بر کرسی های دست نیافتنی می نشینند و این طرف آب مدیران غیر بومی بر کرسی مدیریت فارس می نشینند ، می توان گفت این روز ها ویروسی به نام \" قحط الرجال \" در استان فارس شیوع یافته است .

 

حسین صادق عابدین استاندار فارس

 

شنیده ها در استان فارس حاکی از آن است که دوران سرپرستی فرهاد سجادی در استانداری فارس به پایان آمده و لابی نمایندگان فارس با دولت بر سر گزینه صادق عابدین به نتیجه رسیده است ، عابدین در ستاد حامیان مردمی محمود احمدی‌نژاد مسئول كمیته ورزش ستاد انتخابات را برعهده داشت . (گفته شده عابدین در جلسه امشب یکشنبه از هیات دولت رای اعتماد گرفته است) .
همچنان مانند گذشته دولت برای مدیریت ارشد استان فارس گزینه ای غیر بومی معرفی کرده است ، عابدین در سوابق خود شهرداری یکی از مناطق تهران در زمان شهرداری احمدی نژاد را به همراه دارد همان سابقه ای که چهره های خبرساز دولت از جمله آقایان مشایی ، بقایی و علی آبادی به همراه دارند (همکاری در شهرداری تهران) ؛ با نگاهی به مثلث مدیریتی دولت (مشایی ، بقایی و علی آبادی) در می یابیم عملکرد مدیریتی هر سه در هر جایگاهی که قرار گرفته اند با انتقادات زیادی روبرو بوده است همان طور که در همین اواخر مطرح شده بود نزدیکی تفکرات اضلاع این مثلث به برخی جریانات باعث قرار گرفتن آن ها در پست های مدیریتی مهم دولت شده است نه شایستگی آنان ! ناگفته نماند دو ضلع این مثلث روی انحراف را در دولت های پس از انقلاب کم کرده و به خاستگاه جریان انحرافی تبدیل شده اند . اما شباهت دیگر ایشان به هم گذشته مبهم و نبود اطلاعات دقیق از سوابق کاری ایشان است ، کم نیستند کارمندانی که یک شبه ره صد ساله رفته اند و همه کاره دولت شده اند ، البته در همین مورد اخیر نیز برخی منابع عابدین را کارشناس اقتصادی وزارت خارجه و برخی دیگر وی را دارای سوابق مدیریتی در وزارت خارجه دانسته اند ، این سابقه را نیز به شهردار بودن ایشان اضافه می کنیم .

 

نجار ، وزیر کشور

 

 

لابی !


لابی نمایندگان فارس که در طول ماه های گذشته سعی داشت وزیر کشور را استیضاح کند پس از گذشت زمان دچار تفرقه شد و عملا طرح استیضاح شکست خورد نشانه اش هم سه ماه تکیه جناب سجادی بر صندلی استانداری فارس بود البته به عنوان سرپرست ! اگرچه تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته توسط ایشان بنا بر اعلام خودشان در رسانه های خودشان در طول مدت سرپرستی مثنوی هفتاد من است اما مثل این که لابی نمایندگان و دولت عابدین را به ایشان ترجیح داده است اما این ترجیح شاید بخاطر این باشد که وابستگی جناب سجادی به جریان انحرافی دولت دیگر غیر قابل انکار بود و معرفی ایشان به عنوان استاندار برای مردم و دلسوزان فارس قابل قبول نبود گرچه دولت بدش نمی آمد پس از سه ماه جناب سجادی را به عنوان استاندار معرفی کند ، در هر صورت می توان گفت حداقل نقطه مثبت جناب عابدین نسبت به جناب سجادی همین ناشناخته بودن ایشان است همان طور که جنابان احمدزاده و سجادی در ابتدا ناشناخته بودند .
قصد پیش داوری نداشته و نداریم امیدواریم نمایندگان فارس این بار حداقل با توجه به نزدیکی انتخابات به نفع مردم استان لابی کرده باشند و فردی کارآزموده را برای مدیریت ارشد استان انتخاب کرده باشند .

 

دکتر فیروز نادری

 

بومی ، غیر بومی ؛ دو انتصاب همزمان


هنوز هیچ صاحب نظری نتوانسته رمز انتخاب مدیران غیر بومی توسط دولت برای مدیریت ارشد استان فارس را کشف کند ، بسیاری بر این باورند دولت استان فارس را به آزمایشگاهی برای آزمایش و تجربه اندوزی مهره هایش تبدیل کرده است . همزمان با انتصاب جناب عابدین به سمت استاندار فارس ، دکتر فيروز نادری ، رييس اکتشافات منظومه شمسی ناسا شد ؛ چارلز الاچی ، رييس JPL در معرفی نادری برای سمت جديد گفته است : « فيروز ، سرمايه ای بی‌مانند از تجربه را به مديريت پروژه ، برنامه و سازمان خواهد آورد که در کنار تجربه بخش مديريتی ناسا به کمک ما می آيد . در گذشته هرگاه مشكلی سازمانی داشتم ، فيروز يكی از نخستين كسانی بود که به او مراجعه می کردم . 15 سال پيش از او خواستم تا برنامه سرمنشا (Origins) را شکل دهد . برنامه ای که از نظر فنی ما را در جايگاه رهبری قرار داد و هنوز هم شاهد ثمرات آن هستيم . در سال 2000 در دوره ای بحرانی در حيات برنامه اکتشاف مريخ ، ناسا او را به عنوان مدير اين برنامه انتخاب کرد و او کمک کرد تا اين برنامه به موفقيتی خيره کننده براي JPL و ناسا بدل شود . بد نیست بدانید دکتر نادری اهل استان فارس و زاده ی شهر شیراز هستند ، با توجه به این که آن طرف آب مدیران استان فارسی بر کرسی های دست نیافتنی می نشینند و این طرف آب مدیران غیر بومی بر کرسی مدیریت فارس می نشینند ، می توان گفت این روز ها ویروسی به نام " قحط الرجال " در استان فارس شیوع یافته است .

پی نوشت :

كارشناس اقتصادی وزارت امور خارجه ، شهردار منطقه 7 تهران ، ریاست شورای عالی مناطق آزاد ، معاونت ورزش همگانی سازمان تربیت بدنی از جمله سوابق صادق عابدین است .

 

نظرات بینندگان