کد خبر: ۱۲۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل اموزش و پرورش فارس:

تحصیل بیش از 132 هزار دانش آموز و 18 هزار معلم در مدارس غیر دولتی فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۳۲ هزار دانش آموز استان فارس در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که ۱۵ درصد کل دانش آموزان استان را شامل می شود.
به گزارش شیرازه، علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش فارس ظهر چهارشنبه در افتتاحیه مجتمع آموزشی هدایت به وضعیت مدارس غیر دولتی در استان فارس افزود: امروز بالغ بر ۱۵ درصد، حدود ۱۳۲ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: در آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز یک سوم دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند و حدود ۱۸ هزار معلم نیز در این مدارس تدریس می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: این تعداد معلم که در حال تدریس هستند رقم بسیار خوبی از لحاظ ایجاد اشتغال است.

نجفی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس غیر دولتی از ایمنی و استحکام کافی برای دانش آموزان برخوردار نیست تأکید کرد: باید در بحث استحکام بخشی و ایجاد فضاهای مناسب در مدارس غیر دولتی برنامه ریزی ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به زمین‌های آموزش و پرورش برای ایجاد مدرسه خاطر نشان کرد: زمین‌های آموزش و پرورش با قیمت مناسب برای خیرین مدرسه ساز موجود است که در آن مدرسه‌ای با استاندارد و استحکام لازم بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی نیز تصریح کرد: مسئولین مدارس غیردولتی باید در گزینش معلمان بسیار دقت داشته باشند که توان کافی در آموزش به دانش آموزان برخوردار باشند.

نجفی اضافه کرد: آموزش و پرورش از ابتدای سال تاکنون قریب بر چهار هزار نفر را گزینش کرده و این آمار همچنان در حال افزایش است.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۳ هزار تقاضا در سامانه آموزش و پرورش برای تأسیس مدرسه غیر دولتی ثبت نام کرده‌اند.

مهر

انتهای پیام/

نظرات بینندگان