کد خبر: ۱۳۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

آخرین جزئیات زلزله های استان کهگیلویه و بویراحمد از زبان مدیر کل مدیریت بحران استانداری

از ساعت ۱۲و ۲۹دقیقه بامداد روز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه تا ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه بامداد استان کهگیلویه و بویراحمد ۳ بار لرزید.
"مدیر کل مدیریت بحران هم اکنون در بیمارستان شهید رجایی گچساران در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت ، گفت: الحمدالله این زلزله تا کنون خسارات جانی نداشته و فقط تعداد ۵ نفر مصدوم سطحی در بیمارستان شهید رجایی گچساران ثبت شده است که عمدتاً خسارات جرئی ناشی از ترس زلزله که در حین فرار با در و پنجره و شیشه برخورد کردند که به صورت سرپایی پانسمان و مداوا شدند.

اینکه کانون زلرله از نظر موسسه ژوفیزیک کجا باشد یک بحث است ولی اولویت مدیریت بحران کانون خسارات است و احتمال دارد کانون زلزله یک جا باشد ولی کانون خسارات جایی دیگر باشد، لذا ما در اینگونه مواقع سریعا با مسئولین محلی تماس گرفته و خسارت را بررسی می کنیم.

محمدی تبار با اشاره به اینکه برخی ها در شرایط بحران به عمد اخبار ناصحیح و نگران کننده منتشر می کنند افزود و گفت؛انتشار این اخبار باعث بهم زدن آرامش و افکار عمومی می شود و لذا لازم است دادستان محترم استان به این مسائل رسیدگی و برخورد نمایید.


مدیر کل ستاد بحران در ادامه گفت،زلزله اصلأ قابل پیش بینی نیست و هیچ تکنولوژی در دنیا قدرت پیش بینی زلزله را ندارد.


وی افزود،شهرستان های چرام و گچساران و سایر با هم در تماس هستیم تا کنون گزاش حاد و نگران کننده ای نبوده است  ، مردم به شایعات و اخبار کذب توجه نکنند.

محمدی تبار در ادامه افزود؛هم اکنون در فرمانداری گچساران مستقر  و مرتب با فرمانداران چرام و کهگیلویه در تماس هستیم لذا از مردم می خواهیم ضمن حفظ آرامش خود خسارات ناشی از زلزله را به منازل مسکونی به فرمانداری های محل زندگی خود گزارش دهند.


وی در پایان افزود،در هر بحرانی اولویت اول آرامش و امنیت روانی جامعه است. 

نظرات بینندگان