کد خبر: ۱۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه:

استفاده مجلس نشینان از خودکار کیان/ در مجلس از لوازم التحریر ایرانی استفاده می شود/ لوازم التحریر ایرانی، کیفیتی قابل دفاع دارد

علی اکبری از استفاده مجلسیان از نوشت افزار ایرانی خبر داد.

به گزارش شیرازه، علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه ضمن اعلام اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره نوشت افراز ایرانی را روز گذشته افتتاح کرد و کارهای بسیار زیبایی را در این جشنواره به نمایش گذاشت گفت: آن چیزی که ما تحت عنوان نگاه به دورن، درون زایی و برون گرایی را در اقتصاد مقاومتی مطرح می کنیم، در این نمایشگاه به روشنی قابل درک بود.

به عقیده وی، اگر بخواهیم پایدار بمانیم و به سمت نوآوری و کیفیت و جذب بازارهای خارجی برویم، باید نگاه به بیرون داشته باشیم.

به گفته وی، شرایط تحریمی امروز، بهترین فرصت است برای اینکه از داشته های بالقوه خود استفاده کنیم و در اختیار درآوریم.

در مجلس، برای استفاده از تولید داخل و حمایت از آن در عرصه های مختلف، برنامه ها و راهکارهایی ارائه شده است.

اکبری با بیان اینکه ما در مجلس از خودکار کیان استفاده می کنیم و راضی هستیم اظهار داشت: آنچه در مجلس از لوازم التحریر ایرانی استفاده کرده ایم، کیفیتی قابل دفاع داشته است.

خبرنگار ما از معضلات اداری در روند صادرات و واردات پرسید واین نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه در بخش هایی شاهدیم که بیش از حد ضرورت در اجرای مقررات، زمان صرف می کنند که مانع انجام کار می شود، اما اگر فرآیند ورود کالا، ترخیص و عوارض را درست انجام دهند یا به عبارتی ترخیص کار ماهری داشته باشند، ترخیص کالا از گمرک زمان زیادی طول نمی کشد؛ اما اگر جایی لازم باشد، ما هم به تولیدکنندگان کمک خواهیم کرد.

اکبری در ادامه به تشکیل ستاد رفع موانع تولید در استانداری با مسئولیت معاونت اقتصادی استاندار خبر داد که به بنگاه های اقتصادی و تولیدکنندگان کمک های خوبی ارائه داده است.

وی گفت: این ستاد یا تخفیف هایی را به تولیدکنندگان می دهد یا جهت نقدینگی به این قشر تسهیلاتی ارائه می کند.

به گفته نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، این ستاد همچنین در روند اداری صادرات و واردات، مشاوره و راهنمایی کرده و در جاهایی که لازم باشد، ورود خواهد کرد و پشتیبان تولیدکنندگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید شرایط تحریم را باید یک فرصت تلقی کنیم اظهار داشت: ما مقاومت را انتخاب کردیم و این مقاومت، ممکن است هزینه هایی داشته باشد که همه باید در این هزینه ها شریک باشند و یک راه مقاومت، برگشتن به توانمندی های داخلی و نهایت استفاده از این توانایی ها است.

اکبری در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر تصاویر نوشت افزارها و عدم استقبال دانش آموزان از تصاویر ایرانی، نقش رسانه ها در فرهنگسازی جهت شناساندن قهرمانان ملی به کودکان و نوجوانان را بسیار برجسته دانست و معتقد است که برگزاری جشنواره های مختلف هم در این راه بسیار موثر است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان