کد خبر: ۱۳۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

برگزاری جلسه شورای شهر شیراز با بیش از چهار دستورکار فوریت دار/ از تغییر ساعت رسمی جلسات علنی پارلمان شهری شیراز تا تشکیل کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات!

جلسه علنی شورای شهر شیراز با چهار دستورکار عادی و تعدادی دستور کار یک فوریتی و دو فوریتی برگزار شد.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز دهم مهر ماه با چهار دستورکار عادی و تعدادی دستور کار یک فوریتی و دو فوریتی برگزار شد.

لایحه بررسی آیین نامه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های مخابراتی در شیراز به عنوان اولین دستور کار از طرف شهرداری شیراز مطرح و بررسی شد.

این دستور کار با ۱۵ ماده و ۲۰ تبصره تصویب شد.

لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز درخصوص عضویت اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در کمیسیون ماده ۱۴ آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلانشهرها و مراکز استان ها به جایگزینی حسین آرگیو دومین دستورکاری بود که پس از بررسی به موافقت اعضای این پارلمان شهری رسید.

سید احمدرضا دستغیب و لیلا دومان از عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز  انصراف دادند؛ انصراف این دو عضو شورا جهت تائید در صحن علنی به عنوان دستورکار مطرح شده بود که نهایتا به موافقت اعضای شورای شهر رسید.

تعدادی از دستورکارها به صورت فوریت دار در این جلسه مطرح شد؛ تغییر ساعت رسمی جلسات علنی شورا در نیمه دوم سال به دلیل مطابقت آن با ساعت اذان مغرب، اعزام لیلا دودمان به آلمان در اکتبر ۲۰۱۹ جهت شرکت در نشست بین المللی شهر دوستدار کودک، تشکیل کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات به صورت دو فوریتی مطرح شدند که تمامی این دستورکارها به موافقت اعضای این پارلمان شهری رسیدند.

بنا بر تقاضای خود دودمان تمامی هزینه این سفر بر عهده خود دودمان خواهد بود.

مصوب شد جلسات شورا در نیمه اول سال در ساعت ۱۵ الی ۱۸ و در نیمه دوم سال نیز در ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار شود.

با تصویب طرح تشکیل کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و با توجه به اجرای تبصره ذیل ماده ۳ دستورالعمل شرح وظایف، ترکیب، تعداد و چگونگی اداره کمیسیون های شورای شهر، شهرستان، استان و عالی استان ها مصوب شورای عالی استان ها، کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در شورای شهر شیراز تشکیل می شود. بنا بر این مصوبه این کمیسیون وظیفه دارد در مدت یک هفته و در نخستین جلسه نسبت به تهیه شرح وظایف کمیسیون اقدام و برای تصویب صحن شورا به هیات رئیسه ارائه کند؛ شرح وظایف کمیسیون حقوق شهروندی در کمیسیون های شورا ادغام می شود.

این کمیسیون متشکل از ۵ نفر از اعضای شورا (احمد تنوری، سعید نظری، نواب قائدی، لیلا دودمان و ابراهیم صبوری) است؛ اعضا طی جلسه ای رئیس کمیسیون را انتخاب خواهند کرد.

تعدادی دستورکار یک فوریتی در این جلسه مطرح شد که برخی به تصویب رسید و بعضی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد؛ بازنگری در شیوه آبیاری باغات و در اولویت قرار دادن باغ های محدوده شهر در این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز ارجاع شد.
نظرات بینندگان