کد خبر: ۱۳۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸

غار چاه درغول شیراز

غار چاه درغول شیراز یکی از جاذبه های طبیعی فارس است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
به گزارش شیرازه، غار چاه درغول شیراز یکی از جاذبه های طبیعی فارس است که شاید کمتر شناخته شده باشد، اما برای علاقه مندان به غارنوردی و طبیعت بسیار جذاب است. غار چاه درغول از غارهای عمودی ایران می باشد ، به همین دلیل برای فرود به آن نیازمند تجهیزات کوهنوردی هستید. همچنین حتما به صورت تیمی برای اکتشاف غار اقدام کنید و از یک راهنما که به مسیر غار آشنا باشد نیز کمک بگیرید. فرود به غار درغول در شب کمی مشکل و خطرناک می باشد و بهتر است در طول روز اقدام کنید. مواردی را که راهنما گوشزد می کند، رعایت کنید تا بدون هیچ مشکلی از دیدن این جاذبه زیبا و بکر لذت ببرید.

غار چاه درغول شیراز

غار چاه درغول فارس جزو غارهای آهکی است و اثرات آن بر دیواره های غار مشهود می باشد. برای دیدن غار باید از شهر شیراز به سمت خرامه حرکت کنید. پس از پیمودن حدود ۳۰ کیلومتر از جاده، در سمت چپ جاده ای فرعی شما را به سمت روستای تربرا می برد که غار چاه درغول در استان فارس در دره ای نزدیک این روستا قرار دارد.

نام غار درغول شیراز به دلیل ترسناک و مرموز بودن آن انتخاب شده است. مردم روستا داستان های زیادی در مورد غار برای تعریف کردن دارند و عده ای معتقدند در گذشته انسان هایی درون غار درغول فارس زندگی می کرده اند.

غار درغول یکی از جاذبه های گردشگری فارس می باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان