کد خبر: ۱۴۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

شهرستان نی ریز دومین مقام تولید کننده انجیر استان فارس را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: استان فارس نخستین تولید کننده انجیر در ایران است و شهرستان نی‌ریز بعد از استهبان رتبه دوم تولید و سطح زیر کشت انجیر را داراست.
علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از شروع برداشت انجیر نی ریز خبر داد و افزود: همه ساله از اواسط مردادماه عملیات برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه انجیرستان‌های دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن محصول در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است ابرازکرد: نزدیک به ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این محصول اختصاص دارد که ۴ هزار هکتار آن مثمر است و به دو صورت‌تر (تازه خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.

به گفته بصیری، با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود ۴۰۰۰ تن انجیر در شهرستان نی‌ریز تولید وبرداشت شود.

او تاکید کرد: عواملی، چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات حرارتی، وزش باد‌های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبور‌های گرده افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه انجیر نی ریز به کشور‌های هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان