کد خبر: ۱۴۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
27 مرداد ماه 1399:

آمار بیماران بستری فارس در بخش مراقبت های ویژه کاهش چندانی نداشته است/ 709 نفر در فارس جانباخته اند

همتی گفت: آمار بیماران بستری استان فارس در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها کاهش چندانی نداشته است.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس، اظهار کرد: آمار بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته نسبت به روز‌های پیشین در بیمارستان‌های استان اندکی کاهش یافته است، اما آمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، کاهش چندانی نداشته است.

او اضافه کرد: ۸۲۸ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا در مراکز درمانی استان بستری و از این تعداد، ۱۱۲ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام ۲۳۷ هزار و ۷۹ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ابتلای ۳۸ هزار و ۸۴۷ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به قطعیت رسیده است.

۸ نفر دیگر از استان فارس قربانی بیماری کووید ۱۹ شدند
عبدالرسول همتی گفت: ۸ هم استانی مبتلا به کروناویروس طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند که بر این اساس، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۷۰۹ نفر رسیده است.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۶۸۲ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، اضافه کرد: آمار بهبودیافتگان در استان معادل ۹۲ درصد از آمار کل مبتلایان در فارس بوده است.

او با بیان اینکه مرحله سوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ از بیستم مرداد امسال در فارس آغاز شده است، تصریح کرد: جمعیت مورد غربالگری در این زمینه، افرادی هستند که دارای پرونده سلامت باشند و اسامی آن‌ها در سامانه «سیب» ثبت شده است.

انجام غربالگری بیماری کرونا در افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: انجام غربالگری افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای در فاز نخست غربالگری بیماری کووید ۱۹ در استان در حال انجام است.

او از مردم خواست تا در صورت دریافت تماس از شماره ۴۰۳۰ و از سوی کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آن‌ها همکاری کرده و با پاسخگویی در تکمیل فرم‌ها در این غربالگری مشارکت کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان