کد خبر: ۱۴۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
آیت الله دژکام:

ایمان، علم و عمل سه رکن اصلی در حوزه‌ های علمیه است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ایمان، علم و عمل سه رکن اساسی بوده که باید حوزه‌های علمیه برای طلاب خود تدریس و تبیین کنند.
به گزارش شیرازه، آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در فارس بیان کرد: دینداری واقعی باید از مسیر مسجد و مدرسه آغاز شود تا به اهداف اسلامی و دینی دست یابد.

او، بیان کرد: باید ابتدا دینداری خود را باور کنیم و سپس در صدد تبلیغ و آموزش مسائل دینی و اسلامی باشیم.

دژکام، با اشاره به اینکه از ۵۶ تدبیر حدود ۱۴ وظیفه از سوی حوزه‌های علمیه باید نهادینه و اجرایی شود، تصریح کرد: در راستی آزمایی وارزشیابی باید طلاب خود را وارد موضوعات و گفتگو کنند و مانند ادارات مسائل را به صورت ظاهر سازی مورد بررسی قرار ندهند.

نماینده، ولی فقیه در خبرگان رهبری، با ارزیابی مثبت فعالیت‌های آموزشی در معاونت آموزش حوزه‌های علیمه فارس، ادامه داد: سه رکن اصلی آموزش به ویژه در معاونت آموزشی حوزه‌های علیمه استان فارس، ایمان علم، عمل و نیز دانش، بینش و رفتار است که باید مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.

دژکام، در مورد رزق وروزی حلال نیز افزود: اگر طلاب در راه علم و دانش تلاش کنند آن گاه به رزق و روزی حلال دست می‌یابند.

همچنین حجت الاسلام استوار میمندی رئیس حوزه‌های علمیه استان فارس نیز با بیان اینکه امسال ۳ هزار طلبه در ۴۸ حوزه علمیه برادران در استان فارس مشغول به تحصیل می‌شوند، اضافه کرد: ۴۰۰ طلبه جدید الورود هستند که به علت آشنا نبودن با فضای حوزه علمیه حدود یک ماه کلاس آن‌ها با رعایت دستور العمل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او، اظهار کرد: ۴ هزار طلبه خواهر در ۳۲ حوزه علمیه استان فارس امسال مشغول به تحصیل می‌شوند.

استوار میمندی تاکید کرد: در وضعیت کرونایی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، کلاس‌ها به صورت مجازی، وضعیت زرد، کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی و در شهر‌های با وضعیت سفید کلاس‌ها به صورت حضوری است که در شرایط کرونایی، تمام کلاس‌های آموزشی حوزه علمیه خواهران استان فارس، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان