کد خبر: ۱۴۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از كشف كالای قاچاق میلیاردی تا تصادف زنجيره‌ای در كمربندی شيراز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

كشف 40 ميليارد كالاي قاچاق در "شيراز"

فرمانده انتظامي استان از كشف 460 طاقه پارچه خارجي قاچاق به ارزش 40 ميليارد ريال در بازرسي از يك انبار در شهرستان "شيراز" خبر داد.

سردار "رهام‌بخش حبيبي" بيان كرد: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و اطلاعاتي، از دپو  مقدار زيادي پارچه قاچاق در انباري در شيراز مطلع شدند.

وي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضائي، مأموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار، موفق شدند 460 طاقه پارچه خارجي قاچاق را كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به دستگيري يك نفر در اين خصوص، اظهار كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را، 40 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

سردار "حبيبي" عنوان داشت: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت‌هاي اقتصادي غير قانوني، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري متهمان در كمترين زمان ممكن اقدام شود.

كشف كالاي قاچاق 500 ميليوني در "كوه چنار"

فرمانده انتظامي "كوه چنار" از كشف يك محموله قاچاق 500 ميليون ريالي در این شهرستان خبر داد. 

 "لطف‌الله محمدي" گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این  شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پرايد بار مشكوك و آن را متوقف كردند. 

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 36 عدد انواع سينك ظرف شوئي و تعدادي جا مايع خارجي قاچاق کشف و ضبط  شد. 

 "محمدي" با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را 500 ميليون  ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در اين خصوص یک نفر متهم دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مراجع قضائي معرفي شد.

برخورد 3 خودرو  با يكديگر حادثه آفريد 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، گفت: بر اثر برخورد 3 خودرو با يكديگر در كمربندي "شيراز"، يك نفر فوت و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 

 "كاووس محمدي"، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف زنجيره‌اي در كمربندي "شيراز"، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي هاي اوليه مشاهده کردند 3 دستگاه خودرو پژو 405، پارس و پيكان با 3 سرنشين با يكديگر برخورد كه در اين حادثه راننده پيكان در دم فوت و 2 نفر سرنشين آن نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.

معاون اجتماعي پليس فارس، عنوان داشت: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را عدم رعايت فاصله طولي خودروها با يكديگر و رانندگي با سرعت غير مجاز اعلام كردند.

دستگيري 49 متهم تحت تعقيب در "شيراز"

فرمانده انتظامي "شيراز" گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان طي 24 ساعت گذشته، 49 نفر متهم كه به دليل ارتكاب جرايم مختلف تحت تعقيب پليس بودند دستگير كردند.

"فرج شجاعي"، گفت: در اجراي دستورات قضائي و با هدف دستگيري مخلان نظم و امنيت و متهمان تحت تعقيب، شناسايي اين افراد در دستور كار فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز قرار گرفت.

وي بيان داشت: ماموران با انجام كارهاي فني و پليسي، در 24 ساعت گذشته موفق شدند 49 نفر متهم را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه همه آنان را دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز تصريح كرد: در پيشينه اين افراد جرايمي همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهين و تمرد نسبت به ماموران، جعل و كلاهبرداري و ايجاد ضرب و جرح ديده مي شود.

توقیف 3 دستگاه سواری و کشف 32 راس گوسفند  قاچاق 

فرمانده انتظامي "لارستان" از توقيف 3 دستگاه سواري و كشف 32 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در یک عمليات ضربتي خبر داد. 

 "داود امجدی"، بيان كرد: مأموران پاسگاه انتظامی "چهاربرکه" در اجرای طرح مقابله با قاچاق، حين کنترل محور "لارستان-بندرعباس" در يك عمليات ضربتي به 3 دستگاه سواري 405 و سمند حامل احشام مشکوک و آنها را توقيف كردند.

وی افزود: پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد اين خودروها حامل 32 راس گوسفند  قاچاق و فاقد مجوز دامپزشكي است.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه ارزش احشام قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در اين خصوص 3 نفر دستگير و تحویل مراجع قضائی شدند.

انهدام باند حرفه‌ای جعل  اسکناس در "مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از دستگیری اعضای باند 4 نفره جعل اسکناس در این شهرستان خبر داد.

 "فرشید زینلی"، در تشریح این خبر گفت: در پی كسب خبری مبنی بر اینکه 4 نفر با يك سواري پرايد در سطح شهرستان مرودشت اقدام به خرید اجناس از مغازه‌داران و پرداخت چک‌پول تقلبی به آنها می‌کنند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با انجام بررسی‌های فنی و تحقیقات گسترده، موفق شدند يك سواري پرايد را شناسايي و آن را توقيف كنند.

 "زينلي" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو، یک دستگاه جعل اسکناس به همراه 18 عدد ایران ‌چک 500 هزار ریالی جعلی کشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص 4 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كشف 89 كيلو ترياك در"ني‌ريز"

فرمانده انتظامي "ني‌ريز" گفت: با تلاش مأموران انتظامي اين شهرستان، 2 دستگاه خودرو توقيف و 89 كيلو  ترياك كشف شد.

 "سيد‌محمد يوسفي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامي اين شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه اتوبوس و سمند مشكوك آنها را توقيف كردند. 

 "يوسفي" با بيان اينكه در بازرسي از آن خودروها، 89 كيلو ترياك كشف شد، افزود: در اين خصوص 5 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

گل‌هاي قاچاق 5 ميلياردي قبل از ورود به گل فروشي كشف شدند

فرمانده انتظامي "آباده" از توقيف يك دستگاه اتوبوس و كشف 2 هزار بوته گل خارجي قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال خبر داد.

 "خسرو رزمجويي"، گفت: ماموران انتظامي  شهرستان "آباده" هنگام كنترل خودروهاي عبوري، به يك دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودرو، 2 هزار بوته گل خارجي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه ارزش اين محموله قاچاق برابر نظر كارشناسان، 5 ميليارد ريال برآورد شده است، اظهار كرد: پس از تشكيل پرونده متهم براي انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

يك كشته و 2 مصدوم حاصل برخورد 2 خودرو  پرايد

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر برخورد 2 دستگاه سواري پرايد سفيد رنگ با يكديگر در محور مواصلاتي "كوار-اكبرآباد"، يك نفر كشته و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "عبدالهاشم دهقاني"، بيان كرد: در پي اعلام يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي "كوار-اكبرآباد"، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند 2 دستگاه سواري پرايد سفيد رنگ با 3 سرنشين به شدت با يكديگر برخورد کرده‌اند.

رئيس پليس راه شمالي استان ، تصريح كرد: در این حادثه هر 2 راننده خودروها مجروح و راهي بيمارستان شدند و سرنشين نيز به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت كرده است.

 "دهقاني" خاطر نشان كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه به دليل تخطي از سرعت مطمئنه يكي از رانندگان اعلام كردند.

ناكامي قاچاقچي در انتقال 74 كيلو ترياك 

فرمانده انتظامي "داراب" از دستگيري يك قاچاقچي و كشف 74 كيلو ترياك در بازرسي از يك سواري سمند خبر داد.

 "عليرضا نوشاد"، بيان كرد: ماموران انتظامي داراب به همراه كاركنان سپاه پاسداران در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، در ورودي اين شهرستان به يك سواري سمند مظنون و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند.

 "نوشاد" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 74 كيلو ترياك كشف و يك نفر در اين خصوص دستگير شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان