کد خبر: ۱۴۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
جلیلی:

از مذاکره استقبال می‌کنیم اما کشور را معطل آن نمی‌کنیم/ اگر کسی حاضر به مناظره نیست به خودش مربوط است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید در تأمین منافع مردم و کشور از همه ابزارها استفاده کرد، گفت: از مذاکره استقبال می‌کنیم اما کشور را معطل آن نمی‌کنیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،  در حاشیه نشست بررسی فرمان‌های اجرایی روز اول دولت، در جمع خبرنگاران گفت: کشور نباید معطل FATF باشد نه تحریم. دولت باید برای حل مسائل  ابتکار داشته باشد.

جهان نيوز نوشت: وی با بیان اینکه ۱۱ راه حل روا برای تبادلات مالی آماده کرده‌ایم، گفت: برخی از این راهکارها، اکنون هم اجرا می‌شود.

جلیلی، فضای مجازی را فرصت کم نظیری خواند و بیان داشت: وظیفه دولت است که نگذارد کسانی استقلال و آزادی کشور را با استفاده از فضای مجازی خدشه‌دار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رییس‌جمهور شوید آیا مذاکرات وین را ادامه خواهید داد؟ گفت: باید در تأمین منافع مردم و کشور از همه ابزارها استفاده کرد. مذاکره هم یکی از این ابزارهاست. 

جلیلی با بیان اینکه نگاه ما به مذاکره مثبت است، تصریح کرد: از مذاکره استقبال می‌کنیم اما کشور را معطل مذاکره نمی‌کنیم و شیوه‌هایی وجود دارد  که به موازات مذاکره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان در بین نامزدهای جریان انقلاب اجماع ایجاد کرد، گفت: موضوعی که در جبهه انقلاب اهمیت دارد، این است که جامعه نسبت به رویکردهای صحیحی که به جهش کشور کمک می‌کند اقناع شوند و ان‌شاءالله همه نامزدها این موضوع را به جد دنبال کنند.

جلیلی در پاسخ به اینکه عبدالناصر همتی، در واکنش به درخواست شما به مناظره، گفته ابتدا با آقای رییسی مناظره می‌کنم، گفت: ما پاسخ‌هایی که برای حل مشکلات داریم را قابل دفاع می‌دانیم و در این زمینه حاضر هستیم با کسانی که نظر متفاوتی نسبت به اداره کشور دارند مناظره کنیم. حال اگر کسی حاضر به مناظره نیست، به خود او مربوط است.

در پاسخ به سوالی درباره اینکه مهمترین مسئله در سیاست خارجی در ۸ سال چه بوده و نخستین فرمان اجرایی دولت در این حوزه چه خواهد بود؟ گفت: مهمترین بحثی که در عرصه سیاست خارجی به این جمع‌بندی رسیدیم این است که باید یک تعامل سازنده و گسترده با جهان داشت همچنان که در سایر موضوعات بیان می‌کنیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم نباید معطل چند کشور غربی ماند و تمام فعالیت های داخلی و خارجی را معطل آن چند کشور کرد. در عرصه جهانی و بین المللی فرصت های بسیار خوبی است که باید این فرصت‌ها به خوبی شناسایی شود و با سیاست‌های داخلی پیوند بخورند تا انشاالله آن شکوفایی شکل بگیرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری درباره مهمترین نقد به عملکرد دولت تدبیر و امید در اقتصاد، گفت: مهمترین نقدی که در عرصه اقتصادی به دولت در هشت سال گذشته داریم این است که اقتصاد کشور را معطل موضوعات موهوم کرد‌. اگر صحبت از پیشرفت اقتصادی میکنیم و اینکه کشور جهش داشته باشد و معطل چیزهای دیگر باشد یعنی دولت نباید منفعل باشد. دولت باید فعال باشد. این بستر را برای فعالیت شدن اقتصاد فراهم کند و اجازه ندهد موانع سیاسی اقتصادی و حتی برخی از حوادث طبیعی اقتصاد شما را معطل کند.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان