کد خبر: ۱۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

طرح ساماندهی کنکور فردا با حضور «روحانی» و «رئیسی» بررسی می شود

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی فردا با حضور رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور منتخب برگزار می شود.
به گزارش سرویس رصد فرهنگی شیرازه، ابراهیم سوزنچی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه فردای شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) نیز بررسی نهایی و تصویب می‌شود.

وی درباره زمان اجرای تغییرات احتمالی پذیرش خاطر نشان کرد: هر زمان مصوبه ای در این زمینه به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود، از تاریخ ابلاغ برای دو سال آینده اجرایی می‌شود.

معاون خط مشی گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اعلام کرد: اولین دیدار اصلی سران قوا این سه شنبه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: برای بررسی موضوع کنکور رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور منتخب، هر دو حضور دارند و این ضمانت اجرایی مصوبه را بسیار بالاتر خواهد برد.

به گزارش مهر، هم اکنون ۱۱ درصد جذب دانشگاه‌های کشور از طریق کنکور صورت می‌پذیرد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تنها ۲ درصد از دانشجویان خود را از طریق کنکور ثبت نام می‌کند؛ لذا ۸۹ درصد پذیرش دانشگاه‌های کشور بر اساس سابقه تحصیلی و فارغ از رقابت در کنکور است از طرفی فشار و استرس ناشی از امتحان کنکور در رشته‌های پر تقاضا کل نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده و یک کسب و کار بزرگ نزدیک به ۲۰۰۰۰ میلیارد تومانی در کلاس‌های کنکور به وجود آورده است که خود این امر قبولی در رشته‌های پر طرفدار را تبدیل به یک تبعیض اجتماعی کرده است.

روش فعلی کنکور دارای مزایا و معایبی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی درصدد است که ضمن توجه به مزایا و معایب و فرصت‌ها و تهدیدها، بهترین روش پذیرش دانشجویان را برگزیند.

قرار بود بررسی نهایی طرح ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) در جلسه قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود که با توجه به تغییر زمان مناظره‌ها و عدم حضور برخی از اعضای اصلی ملغی شد و به جلسه فردا سه شنبه یک تیر ۱۴۰۰ موکول شد.

انتهای پیام/ش/ر
برچسب ها: کنکور ، روحانی ، رییسی
نظرات بینندگان