کد خبر: ۱۴۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۰
اتوبوس هایی که به مقصد نرسید؛

چوب حراج به جان جوانان وطن!

اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده دچار سانحه شد و دو نفر جان باختند. اتوبوس سربازان هم در یزد با تریلر برخورد کرد و 5 جان باخته بر جای گذاشت.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ستاد احیای دریاچه ارومیه تعدادی از خبرنگاران را برای بررسی وضعیت این دریاچه به ارومیه دعوت کرده بود، آنها روز گذشته با هواپیما عازم این استان شده و مسیری را با اتوبوس در حال حرکت بودند که اتوبوس در نزدیکی شهرستان نقده دچار حادثه شده و ترمز آن عمل نکرده است.

چوب حراج به جان جوانان وطن!

واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده عصر چهارشنبه به خبر نخست رسانه ها تبدیل شد و موجی از حزن را بین اصحاب رسانه ایجاد کرد؛ این آخرین سفر ۲ خبرنگار ایرنا وایسنا بود که اجازه نداد قلم آنان به نوشتن آخرین خبر خود برسد.

چوب حراج به جان جوانان وطن!

گر چه این حادثه دردناک برای تمامی اصحاب رسانه سراسر کشوور غم بزرگی است اما متاسفانه باید گفت این حادثه و ده ها و صدها حادثه شبیه به این اتفاق تنها گوشه ای از بی تدبری ها و نا کارآمدی های مسئولانی است که نه تنها در سالهای اخیر عملکرد مناسبی از خود نشان نداده اند بلکه با بی کفایتی هر چه تمام تر سالانه جان تعداد زیادی از هموطنان که هر کدام به نوبه خود بخشی از سرمایه های انسانی این مرز و بوم به شمار می روند را به مخاطره می اندازند.

گذشته از تمام باید و نباید هایی که اصحاب رسانه سراسر کشور برای تسلای دل خود و جامعه رسانه ای مطرح کردند شاید مهم ترین و اساسی ترین پرسش اصحاب رسانه و خانواده های داغدار این عزیزان از مسئولان و متولیان کشوری این باشد که چرا سالانه شاهد آمار بالایی از واژگونی اتوبوس و ناوگان مسافر بری در کشور هستیم؟

چرا با وجود هزینه ها و بودجه های کلانی که سالانه در شهرداری ها، سازمانهای حمل و نقل جاده ای و ناوگان مسافربری برای به سازی و نوسازی این ناوگان در نظر گرفته می شود باز هم باید نظاره گر چنین رخ داد های تلخی باشیم؟

آیا وقت آن نرسیده که متولیان امر، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و کشوری به جای پاسکاری مشکلات در زمین یکدیگر دست در دست هم گذاشته و معضلات و مشکلات  را ریشه ای حل کنند؟

آیا تنها ارسال پیام های تسلیت از سوی سران کشوری به خانواده های داغدار این عزیزان می تواند خسارت جبران ناپذیری را که به روح و روان و جسم جامعه و خانواده هایشان وارد می شود را جبران کند؟
این سوالات و هزاران پرسش دیگر ابهاماتی است که پس از هرذ حادثه به اذهان عمومی متباتدر می شود و همچنان هم بی پاسخ باقی مانده و باز هم روز دیگر و مسیر دیگری شاهد اینگونه  اتفاقات هستیم.

گفتنی است متاسفانه با خبر شدیم که ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح امروز نیز جاده های کشور شاهد واژگونی یک اتوبوس مسافربری دیگر بود.

چوب حراج به جان جوانان وطن!

به گفته رئیس سازمان اورژانس یزد این اتوبوس که حامل سربازانی از سیستان و بلوچستان به سمت آباده بود در میدان ورودی دهستان دهشیر دچار حادثه شد.
بر اساس اطلاعات واصله  این حادثه تاکنون ۳۳ مصدوم و پنج فوتی داشت که تعدادی از مصدومان به بیمارستان تفت، شهید رهنمون و صدوقی انتقال داده شده اند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان