کد خبر: ۱۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

عاملان اختلاس ۳ هزار ميلياردي تروریستند‌

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عاملان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی تروریست‌های اقتصادی هستند که باید به شدت مجازات شوند.

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: محاربان با خدا و کسانی که در جامعه به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند صرفا کسانی نیستند که قتل نفس می‌کنند،‌ بلکه کسانی که مشکلات عدیده اقتصادی برای مردم به وجود می‌آورند و چنین حرکات غیرعقلانی انجام می‌دهند نیز به عنوان مفسد شناخته می‌شوند.
وی تصریح کرد: اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی از یک بانک کمتر از قتل نفس توسط یک تروریست نیست که باید برخورد قضایی لازم با عاملان آن صورت گیرد و به اشد مجازات برسند.
‌نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برخورد با عاملان این حرکت مفسدانه بیان داشت: برخورد شدید قضایی باید با تمام کسانی که به نوعی در این اقدام همکاری و مباشرت داشته‌اند نیز صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم.
رجایی مجازات عاملان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را اعدام دانست و گفت: باید در کوتاه‌ترین زمان پرونده این افراد که حکم آنان کمتر از اعدام نباید باشد، مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی ادامه داد: انجام این اختلاس ثابت کرد که سیستم بانکی باید تکلیف خود را با منافع مردم مشخص کند، اینکه هر از چندی در جامعه یک جریانی مثل جریان اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی در بانکی مشاهده شود، قابل قبول نیست و سیستم بانکی باید به درستی از مال و پول مردم که به صورت امانت در اختیار دارد صیانت و نگهداری کند.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت جدی‌تر شدن نظارت بانک مرکزی بر عملکرد سیستم بانکی گفت: باید نظارت بانک مرکزی بر عملکرد سیستم بانکی جدی‌تر شود و بانک مرکزی به صورت حرفه‌ای‌تر به این مسائل بپردازد.
رجایی ادامه داد: افرادی که در سیستم بانکی به کار گرفته می‌شوند باید افرادی باشند که در حوزه مسائل بانکی، مالی، پولی و بیمه‌ای تخصص و سوابق لازم را داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه عدم به کار‌گیری افراد متخصص در این زمینه باعث می‌شود خلأ در ساختار بانک‌ها به وجود آید و سوءاستفاده کنندگان از این خلأ بهره برده و منافعی را کسب کنند.
رجایی با اشاره به وعده رئیس جمهور مبنی بر اصلاح ساختار سیستم بانکی گفت: رئیس جمهور قرار بود راهکار مناسبی برای اصلاح ساختار سیستم بانکی در راستای طرح تحول اقتصادی ارائه کنند که باید هرچه سریع‌تر این راهکار به مجلس ارائه شود.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید با جدیت ریشه این مسئله را پیگیری کرده و تا حصول نتیجه مسئله را پیگیری کند.
رجایی اظهار داشت: برخورد با عاملان این اختلاس باید بدون در نظر گرفتن وابستگی افراد به گروه‌ها و جریان‌ها صورت گیرد.

برچسب ها: اختلاس - بانک
نظرات بینندگان