کد خبر: ۱۴۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
ترامپ:

اقدامات بایدن در افغانستان یک شکست افسانه‌ای است/ بایدن باید از سمت خود استعفا دهد

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به تحولات اخیر افغانستان و اقدامات کشورش خواستار استعفای بایدن شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که در دوران قدرتش طرح خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تهیه و تدوین کرده بود، با انتشار بیانیه‌ای جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور را خطاب قرار داد و بشدت از وی انتقاد کرد.

ترامپ در این بیانیه خود با بیان اینکه آنچه بایدن با افغانستان کرد یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ آمریکا را رقم زده است، گفت: این اتفاق یک افسانه است و وی باید بدلیل به بار آمدن این افتضاح از سمت خود استعفا دهد!

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه زمان آن رسیده است که جو بایدن با شرمندگی از سمت خود کناره گیری کند، افزود: این موضوع اتفاق بزرگی نیست چرا که بایدن از ابتدا نیز بصورت قانونی انتخاب نشده بود.

از سوی دیگر شبکه سی ان ان نیز از تصمیم بایدن برای سخنرانی درباره علل خروج نظامیان آمریکا از افغانستان خبر داد.

پیش از این نیز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به خروج شتاب زده نظامیان این کشور از افغانستان واکنش نشان داده بود و در بیانیه‌ای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست.

وی ضمن آنکه رئیس جمهور آمریکا را مسئول پیشروی نظامی طالبان در افغانستان دانست، اوضاع کنونی این کشور (افغانستان) را غیر قابل قبول خواند.

ترامپ همچنین از سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی این کشور درباره افغانستان انتقاد کرده بود و گفت: بایدن باید برنامه‌های من را درباره افغانستان دنبال می‌کرد. طالبان دیگر برای آمریکا نه احترامی قائل است و نه از قدرت ما می‌ترسد. دیری نمی‌پاید که طالبان پرچم خود را بر فراز سفارت آمریکا در کابل به اهتزاز در آورد و آن روز، روز ننگ آمریکا است.

دونالد ترامپ افزود: این شکست مفتضحانه حاصل ضعف، بی کفایتی و بی انسجامی کامل برنامه‌های استراتژیک بایدن است. اگر من رئیس جمهور بودم، کاری می‌کردم که طالبان هرگز در خواب هم نتواند به فکر تصرف سفارت ما باشد و یا پایگاهی برای حملات جدید علیه آمریکا ایجاد کند.

روز گذشته نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای نسبت به تحولات اخیر افغانستان و پیشروی طالبان واکنش نشان داد و از موافقت خود با استقرار ۵ هزار نیروی نظامی در کابل بمنظور تسهیل خروج اتباع آمریکایی از افغانستان خبر داد.

بایدن با بیان اینکه ارتباط نزدیک و رایزنی‌هایی را با تیم امنیت ملی کاخ سفید در چند روز گذشته داشته است گفت: دستور‌هایی را برای حفاظت از منافع و ارزش‌های خود همزمان با پایان مأموریت نظامی در افغانستان صادر کرده ام.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان