کد خبر: ۱۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

از ابتذال در برنامه خوشا شیراز تا سانسور صحبت‌های آیت الله ایمانی در سیمای فارس

بعد از اینکه صدا و سیمای فارس اعلام کرد شبکه فارس بصورت ۲۴ ساعته خواهد شد اولین سئوالی که به ذهن مخاطب می‌رسید این بود که شبکه‌ای که در طول ۹ ساعت برنامه‌ای آنچنان در خور توجه ندارد چگونه قرار است برنامه های خود را ۲۴ ساعته کند؟

به هر حال شبکه فارس با گلچین کردن از برنامه‌های دیگر شبکه‌ها شبانه روزی شد و با این وجود هم نتوانست آن خلاءای که بین مردم و صدا و سیمای فارس وجود دارد را پر کند. این موضوع چنان روشن بود که حتی مورد توجه مسئولین صدا و سیمای مرکز فارس هم قرار گرفت به طوری که کشفی مدیر کل صدا و سیمای فارس اعلام کرد که «در طی یک سال گذشته تلاش های انجام گرفته در حوزه سیما در حد و اندازه مردم فرهیخته فارس نبوده است».

به نظر می‌رسد تولید برنامه فاخر و اطلاع رسانی (واحد خبر) نمونه‌هایی است که می‌تواند یک شبکه تلویزیونی را شاخص کند و این باعث افزایش رضایتمندی و در اولویت قرارگرفتن شبکه استانی از سوی مخاطب شود.

ترویج موسیقی در دستور کار سیمای فارس!

تولید برنامه فاخر: یکی از برنامه‌هایی که صدا وسیما به عنوان برنامه تولیدی و به اصطلاح فاخر در این مدت روی آنتن برد، برنامه خوشا شیراز است. برنامه‌ای که بیش از ۸۰ درصد میهمانان این برنامه بازیگران و خواننده‌هایی بودند که از تهران به این برنامه دعوت شدند.

این برنامه به شدت سعی می‌کند که نشاط و شادابی را به همراه داشته باشد اما چقدر موفق شده است جای تامل دارد

نخست از  این بابت که دانستن زندگی خصوصی یک بازیگر و یا یک خواننده چه جذابیتی برای مردم فرهیخته فارس می‌تواند داشته باشد و آیا آنقدر خلاء در استانی که به فرموده رهبری در قله است وجود دارد که به سراغ افرادی غیر بومی رفته می‌شود؟!

نکته‌ی دیگری که قابل ذکر است ترانه‌هایی است که در این برنامه پخش می‌شود؛ ترانه‌هایی که حتی رسانه ملی هم از پخش آن‌ها امتناع می‌ورزد و انگار سیمای فارس برای جذب مخاطب  ترویج موسیقی را در دستور کار قرار داده است!

بخش زیادی از خبرها در سیمای فارس سانسور می‌شود!

اطلاع رسانی (واحد خبر): یکی از وظایف خطیر صدا و سیما اطلاع رسانی است و اگر مخاطب احساس کند که این اطلاع رسانی ناقص انجام می‌شود طبیعتا منبع خود را عوض می کند.

از طرفی نماد واحد خبر فارس اخبار روزانه این شبکه و سایت واحد خبر فارس است اخباری که  بعضا چهار یا پنج خبر بیشتر پخش نمی‌کند و بخش زیادی از آن هم احتمالا با نگاه بسته و نه از روی بی‌خبری سانسور می‌شود.

نمونه‌های آن را می توان در سانسور کردن صحبت‌های آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان به کرات مشاهده کرد و یا درگیری دراویش با مردم و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر که هیچ وقت خبر آن از سیمای فارس منتشر نشد!

لازم به ذکر است اگر شما روزانه به سایت‌های خبری و خبرگزاریها استانی و کشوری سر بزنید حتما با مطلبی در مورد استان فارس و یا نخبگان برجسته این استان در سایر نقاط کشور  رو به رو خواهید شد که هیچ گاه در اخبار شبکه فارس نخواهید دید. از این رو  بخش زیادی از اطلاع رسانی در حوزه استان فارس بر عهده خبرگزاریها، سایت‌های خبری و تا حدودی روزنامه هاست.

با این اوصاف آن رسالتی که مدیر کل مرکز صدا و سیمای فارس در نظر دارد محقق نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
m.k
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
11
کافر همه را به کیش خود پندارد.!!!!! دو روز پیش در نظرسنجی پیامکی برنامه \\\"خوشا شیراز\\\" بیش از\\\"85 درصد\\\" از مردم از شبکه فارس راضی بودند . شما چه طور می گویید مردم نا راضی هستند .حتما همین جند نفر که دور هم جمع شدید را \\\"کل مردم استان فارس \\\" فرض می کنید !!!!. شما دلتان برای شبکه فارس نسوخته .شما با \\\"مهندس کشفی \\\"مشکل دارید و مثل روز روشن است با چندن سایت خبری که راه انداختین قصد نابود کردن\\\"مهندس کشفی\\\" و بعد هم \\\"مهندس صادق عابدین\\\" را دارید . چون با وجود چنین افرادی منافع شما به شدت در خطر است.کاملا مشخص است که همه شما عضو یک حزب خاص هستید.(تمام لینک هایی که در سایت خودتان گذاشتید هم عضوی از حزب شما هستند) کور خواندید اگر فکر کردید می توانید همان انگی که به \\\"استاندار سابق\\\" زدید به صادق عابدین هم بزنید. (اگر جرات دارین این کامنت را روی سایت خودتان بگذارید)
کارمند سیمای فارس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۰
0
من به عنوان فرد مطلع بگویم که برنامه خوشا شیراز پشت پرده زیادی دارد و از شما عزیزان تشکر می کنم که برای اولین بار در استان فارس با شجاعت افشا کننده برخی پشت پرده های اینها هستید