کد خبر: ۱۵۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کشف ماینرهای قاچاق در لارستان تا دستگیری سارق کنتورهای آب در مرودشت

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، ، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقیف خودرو پراید سرقتی در ممسنی

جانشین فرمانده انتظامی ممسنی از کشف یک دستگاه خودرو سواری پراید مسروقه و دستگیری سارق خبر داد. 

  "شهرام افشاری " ، اظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان ممسنی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كردند.

وی گفت: با استعلام اولیه مشخص شد این خودرو دارای سابقه سرقت در یکی از شهرستان های همجوار را دارد که خودرو توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: در این خصوص یک سارق دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرقت موتورسیکلت در "يزد" و کشف در"آباده"

فرمانده انتظامي "آباده" از کشف يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي توسط ماموران انتظامی اين شهرستان خبر داد. 

 "سيدابوالفضل مسعودي" ، اظهار داشت: ماموران انتظامی كلانتري 11 انقلاب شهرستان آباده هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظي به یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاك و بدون صاحب مشکوک شدند.

وي عنوان كرد: ماموران در استعلام اوليه از سامانه پليس مطلع شدند كه موتورسيكلت مذكور مسروقه و سابقه سرقت از استان يزد را دارد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه تلاش براي دستگيري سارق ادامه دارد، به شهروندان توصيه كرد: موتورسيكلت خود را به لوازم ايمني نظير قفل سوئيچي، قفل فرمان و ساير وسايلي که از حركت و يا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگيري مي‌کند، مجهز کنند.

محکومان متواری زیر ذره بین پلیس

فرمانده انتظامي "فسا" از اجرای مستمر طرح دستگیری محکومان متواری در آن شهرستان و دستگیری16 نفر خبر داد. 

 "محمدهاشم قسام" ، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستاي توسعه امنيت اجتماعي، ‌افزايش احساس آرامش عمومي و ‌سلب تحرك از مجرمان و قانون گريزان، پلیس شهرستان طرح دستگیری محکومان متواری را در دستور کار خود قرار دارد.

وی افزود: در این راستا و در چند عملیات جداگانه، کاراگاهان پلیس آگاهی موفق شدند با اقدامات فنی و ردگیری های تخصصی، تعداد 16 مجرم که عمدتا به دلیل ارتکاب جرائم خشن و قاچاق کالا محکوم و متواری شده اند را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دهند.

این مقام انتظامی با قدرداني از مشارکت مردم با پليس در اجراي طرح های انتظامی، خاطرنشان كرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه قانون گريزان، موضوع را با شماره 110 به پليس گزارش کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق یک میلیاردی در "زرین دشت"

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت گفت: با تلاش ماموران پلیس، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد. 

 "حمیدرضا صالحی فرد"، اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران از نگهداری موتورسیکلت قاچاق در یک منزل شخصی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی منزل مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به بازرسی از آن اقدام کردند.

 صالحی فرد تصریح کرد: در جریان این بازرسی،  یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.
فرمانده انتظامی زرین دشت از دستگیری یک متهم در این رابطه خبر داد و افزود: ارزش این موتورسیکلت قاچاق طبق نظر کارشناسان ، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق کنتورهای آب در "مرودشت"

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیري سارق کنتورهای آب با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

 "فرشید زینلی" ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کنتور آب از منازل شهروندان در شهر مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری 11 انقلاب این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی، بکارگیری شگردهای خاص و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی موفق شدند يك سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت خاطر نشان كرد: متهم در بازجویی فني و تخصصي، به سرقت بیش از 20 فقره سرقت کنتور آب از منازل شهروندان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بيان اينكه ماموران انتظامی در این رابطه یک خریدار اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند، تصریح کرد: در بازرسی از منزل خریدار اموال مسروقه، یک عدد پمپ آب و 3 عدد کنتور آب مسروقه كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اينكه سارق تحويل مرجع قضائي شد، افزود: مشارکت شهروندان نقش بسزائي در پيشگيري از سرقت و ناكام گذاشتن سارقان دارد و از مردم انتظار مي رود با رعايت نکات ایمنی و پيشگيرانه، پليس را در برقراري نظم و امنيت ياري كنند.

ماینرهای قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 3 دستگاه ارز ديجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

 "داود امجدی"، بيان كرد: ماموران کلانتری 13 شهر "لطیفی" این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاق كالا و ارز، پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی محل نگهداری واستفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل شدند.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی ازآن منزل تعداد 3 دستگاه ماینر قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان