کد خبر: ۱۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

تاکید عضو شورای شهر بر تعریف و آغاز پروژه‌های عمرانی بزرگ جدید زیرساختی در شهر شیراز

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: جای تاسف دارد که کمتر از ۱۵ درصد از بودجه اعلامی به پروژه‌های بزرگ اختصاص داده شده و درصد زیادی به ریز پروژه‌ها و بالغ بر ۳۰ درصد به هزینه‌های جاری که نشان‌دهنده این است که آن چنان عزمی بر تعریف و آغاز پروژه‌های عمرانی بزرگ جدید و زیرساختی شهر نیست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۱۷ بهمن در نطق پیش از دستور خود در چهل و پنجمین صحن علنی شورا در با اشاره به شهادت نیروی ناجا در روزهای اخیر گفت: انتشار خبر و تصاویر شهادت جانسوز مامور جوان نیروی انتظامی شهید علی اکبر رنجبر طی هفته گذشته دل هر بیننده‌ای را به درد آورد اما در این حادثه و حوادث مشابه جالب آن است که برخی اشخاص معلوم‌الحال که معمولاً در حوادث به اسم انسان‌دوستی علیه نیروهای امنیتی و پلیس موضع می‌گیرند در چنین مواردی روزه سکوت گرفتند و در برابر اشک کودکان یتیم شده این مامور پلیس که برای حفظ امنیت جامعه و همین افراد به شهادت رسیده است هیچ صدایی از ایشان در نمی‌آید.

وی بیان کرد: با همت اعضای کمیسیون نامگذاری یک معبر یا ساختمان مناسب در اسرع وقت به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود و پیشنهاد می‌شود شهردار نیز از محل ماده ۱۵ مبلغ مناسبی به عنوان هدیه با مکاتبه و اخذ مصوبه از شورا به خانواده این شهید پرداخت کند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: از مدیران مختلف کشوری که طرح‌های ساخت مسکن ملی را پیگیری می‌کنند به عنوان یک کارشناس جزء خاضعانه خواهش می‌کنم به ابعاد مختلف بزرگتر کردن شهرها و خصوصا افزایش مساحت کلان‌شهرها بدون توجه به زیرساخت‌های لازم فرهنگی، امنیتی، تاسیساتی، آموزشی و غیره توجه داشته باشند.

بنابه گفته محمدیان، در اکثر کلان‌شهرها به طور متوسط حدود ۱۰ درصد میزان مساحت فعلی شهر را بافت فرسوده تشکیل داده است (شیراز حدود ۱۸۰۰ هکتار) که هرچه زمان بیشتر بگذرد در صورت عدم بازسازی، با بروز حادثه و یا زلزله، فجایع غیرقابل جبرانی رخ می‌دهد بنابراین تأکید می‌کنم که در کلان‌شهرها توجه به بافت‌های فرسوده و اختصاص وام‌های مناسب برای ساخت و ساز و بازسازی این بافت‌ها بسیار اهمیت دارد. از این رو در صورت توجه دولتمردان و اختصاص وام مناسب با مشارکت مالکان و مردم قطعاً شاهد بازسازی این مناطق به جای توسعه بی‌رویه شهر خواهیم بود و بهتر است در بحث ساخت مسکن ملی به این مهم توجه بیشتری شود.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فصل بررسی و تایید بودجه فرا رسیده و تمام عزیزان مشغول بررسی بودجه اعلامی شهرداری هستند، گفت:بودجه‌بندی یکی از اصلی‌ترین وظایف شورا و در واقع سیاست‌گذاری و برنامه‌بندی اصلی سال آینده است که باید در آن به تمام ابعاد مختلف و مورد نیاز شهر با رعایت صرفه و صلاح و دقت لازم و اولویت‌بندی دقیق ضمن تعریف پروژه‌های کلان و زیرساختی و توسعه‌ای شهر در کنار ریزپروژه‌های اجرایی دقت کرد.

محمدیان بیان کرد: جای تاسف دارد که کمتر از ۱۵ درصد از بودجه اعلامی به پروژه‌های بزرگ اختصاص داده شده و درصد زیادی به ریزپروژه‌ها و بالغ بر ۳۰ درصد به هزینه‌های جاری که نشان‌دهنده این است که آن چنان عزمی بر تعریف و آغاز پروژه‌های عمرانی بزرگ جدید و زیرساختی شهر نیست.

وی خطاب به شهردار و اعضای شورا گفت: تمام زحمات و ادعاهای شما آن زمان ماندگار خواهد بود که پروژه‌هایی که موجب تقویت زیرساخت و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف حمل و نقل، عمران و راه‌ها و تقاطع‌ها و پارک‌ها و توسعه قابل توجه فضای سبز و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی و گردشگری شهر و ساختمان‌های خدمات‌رسان و دیگر موارد لازم می‌شود، مورد توجه قرار گیرد. عزمتان را جزم کنید پروژه‌های بزرگ جدید در همین سال اول آغاز شود تا امیدی به تحول در این دوره از شورا و شهرداری داشته باشیم که قطعاً اگر چنین شود مردم با کمال شهر شیراز نیز قدردان خواهند بود.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان