کد خبر: ۱۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

همایش «دیدار با پدران آسمانی» در شیراز برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع)، همایش «دیدار با پدران آسمانی» ویژه فرزندان شهدای استان فارس در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، همایش «دیدار با پدران آسمانی» همزمان با ایام سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، حضور خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و سلامت استان فارس عصر امروز، ۲۵ بهمن در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: شهدا پدرانی هستند که راه، منش و سیره آن‌ها برای همیشه تاریخ راهنما است و برای همیشه تاریخ هم حرف برای گفتن دارند، پدرانی که در مسیر نورانی امیر المؤمنین (ع) و سید الشهدا (ع) قرار گرفتند و همانطور که ائمه معصومین برای همیشه تاریخ الگو هستند شهدا هم، چون در این مسیر قرار گرفتند برای همیشه تاریخ الگو هستند.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس هم در این مراسم با یادآوری آیات قرآن کریم گفت: شهدا در عرصه عبودیت و بندگی، مسیر نوارانی خود را طی کردند و به حق پیوستند و عند ربهم یرزقون شدند و جان خود را که بالاترین سرمایه و هستی آن‌ها بود در طبق اخلاص گذاشتند و برای خدا دادند برای اینکه به دشمن بله نگویند.

وی گفت: شهدا راه نورانی خود را خوب یافتند و فرزندان برومند آن‌ها اکنون راه نورانی، سیره، روش و منش آن‌ها را سر لوحه کار خودشان قرار دادند. البته تمام فرزندان شهدای این مرز و بوم باید سیره پدران خود را به عنوان الگو قرار دهند و این الگو هم باید به جامعه تسری یابد.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با همکاری و مشارکت کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، گروه جهادگران شاهد، قرارگاه حضرت احمدبن موسی (ع) سپاه فجر، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، برگزار شده بود، ضمن تقدیم تندیس مقاومت، ایستادگی و ایثار از طرف فرزندان شهدای دفاع مقدس به فرزندان شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت، تجلیل از چند نفر از پدران شهدا و گلباران مزار مطهر شهدا از تابلوی نقاشی طرح انتزاعی شهدای فارس نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان