کد خبر: ۱۵۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
به منظور گرامیداشت شهدای ترور حرم شاهچراغ انجام شد؛

برگزاری کارگاه نقاشی "قرمز پررنگ" در حرم شاهچراغ(ع)

در راستای گرامیداشت یاد شهدا و جانبازان حادثه حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) کارگاه نقاشی با عنوان "قرمز پررنگ" در آن حرم شریف برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، عصر پنجشنبه ۱۹ آبان، رویداد هنری "قرمز پررنگ" با حضور اساتیدی همچون عبدالحمید قدیریان، حسن روح الامین، علی بحرینی، صولت اله باصری و باران محسنی در حرم احمدبن موسی الکاظم(ع)، آغاز به کار کرد.

 در این رویداد، هنرمندان نقاش، گوشه‌هایی از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شهدای این حادثه را به تصویر کشیدند تا پس از این، تابلوهایشان در قالب نمایشگاهی به معرض تماشای زائران این حرم مقدس قرار گیرد.

وحید نمازی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در حاشیه این رویداد هنری گفت: بی‌تردید هنر بهترین و تاثیرگذارترین زبان برای بیان و انتقال مفاهیم ارجمندی نظیر شهادت و ایثار است.

وی با بیان اینکه هنرمندان پیشگام جامعه در گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای حادثه تلخ تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) بوده‌اند، به خبرنگاران گفت: مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان فارس «بیت» به عنوان گروهی از هنرمندان انقلابی و دغدغه مند همراه با سایر هنرمندان متعهد استان از نخستین لحظات حادثه عروج ملکوتی شهدای حرم مطهر در صحنه حاضر بودند و تا به امروز تلاشهای ارزشمندی در این زمینه داشته اند.

نمازی  ادامه داد: برگزاری کارگاه عملی نقاشی «قرمز پررنگ» در حقیقت نقطه اوج این تلاش هاست که باحضور هنرمندان شناخته شده و توانمندی چون استاد حسن روح الامین به نتیجه رسیده است.

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت استفاده از زبان هنر تصریح کرد: واقعیت این است در دهه چهارم انقلاب اسلامی همه به اهمیت زبان هنر وقوف دارند علی الخصوص کسانی که به منظومه اندیشگانی مقام معظم رهبری اشراف دارند می دانند از نگاه حضرت ایشان راه ماندگاری هر اندیشه و پیامی، پوشاندن شولای هنر بر تن آن است.

نمازی افزود: خوشبختانه این تلاش از سوی هنرمندان در یک تشکل انقلابی مردمی و هنری شکل گرفته و مجموعه پردیس هنر و اندیشه انقلاب اسلامی ره آوین نیز به عنوان مرکز پشتیبان و هدایتگر جریان های جوان هنری انقلاب اسلامی در این رویداد ایفای نقش کرده است.

وی ادامه داد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز وظیفه خویش می داند مثل گذشته از همه هنرمندان و تلاشگران جوان و جوان اندیش جبهه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در استان فارس برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در این عرصه حمایت کند.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان