کد خبر: ۱۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

طرح دارویار در صورت اجرای صحیح می‌تواند در کاهش هدررفت دارو مؤثر باشد

طرح دارویار اگر به‌خوبی اجرا شود می‌تواند در کاهش هدررفت دارو کمک بسیاری کند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، محمدجواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص طرح دارویار عنوان کرد: این طرح خیلی خوب است و اگر به‌خوبی اجرا شود می‌تواند در کاهش هدررفت دارو کمک بسیاری کند.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح، دارو به همان اندازه که تولید می‌شود به مصرف واقعی می‌رسد و به کشورها و مناطق اطراف قاچاق نمی‌شود.

راعی تاکید کرد: در طرح دارویار تلاش شده ازطرفی قیمت دارو برای تولیدکننده داخلی به‌صرفه و مناسب باشد اما این مقوله الزاماتی دارد و با توجه به اینکه قیمت دارو افزایش می‌یابد از آن‌طرف هم قرار نیست این قیمت اضافه از جیب مردم برداشته شود، یکی از مواردی که می‌تواند کمک‌کننده باشد پرداخت به‌موقع بیمه‌ها به داروخانه‌هاست.

این مقام مسئول ابراز کرد: میزان مبالغ خرید اقلام دارویی توسط مردم با توجه به میزان مصرف آن‌ها بالاست و اگر ما به تفاوت این مبالغ به‌موقع توسط بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت نشود،داروخانه‌ها با مشکلات عدیده ای روبرو می‌شوند.

راعی افزود: در این مدت در استان فارس بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها عملکرد خوبی داشته و بیمه تأمین اجتماعی چند ماهی عقب بود اما با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد مطالبات چند ماه اخیر هم پرداخت شد.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان