کد خبر: ۱۵۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۸ دی ۱۴۰۱
مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

بیش از ۱.۵ درصد خانه‌های نهضت مسکن در فارس ویلایی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد که از ۲۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن سهمیه این استان، بیش از ۱.۵ درصد به شکل ویلایی احداث خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،محمودرضا طالبان چهارشنبه ۲۸ دی به خبرنگاران گفت: از کل ۴ میلیون واحد مسکونی وعده شده در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۴۰ هزار واحد سهمیه استان فارس تعیین شده که در این بین قرار است ۴ هزار واحد به شکل ویلایی احداث شود.

وی افزود:۴۲۰ هزار متفاضی این طرح در استان اقدام به ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش نهایی، ١٤٢ هزار واحد ویژه خانوارهای مشمول این طرح احداث خواهد شد.

طالبان با بیان این مطلب که فارس پس از پالایش نهایی ١٠ درصد از مجموع کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه اول را در کشور دارد، گفت: از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت (مرودشت، فسا و جهرم) و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: اخیرا با دستور رئیس جهمور، برای شهرهای زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت واحدهای ۲ طبقه ۲ واحدی و برای شهرهای بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز دو طبقه‌ای ٤ واحدی پیش‌بینی شده است. همچنین برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واحدهای تا هشت طبقه ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده در همه شهرهایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود، بنابراین تاکنون حدود ٤ هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت ٢٠ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس آغاز شده که طی هفته گذشته و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی بیش از ٤٠ هزار واحد دیگر به زمین زده شد.

تامین ۳۷۰۰هکتار زمین برای نهضت ملی در فارس

طالبان همچنین با بیان اینکه بیش از ۳۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان فارس تامین شده است، خاطرنشان کرد که استان فارس مقام اول تامین زمین برای نهضت ملی در کشور را دارد.

وی ادامه داد: به جز ۴ شهری که به دلیل تعداد زیاد ثبت نام کنندگان و کمبود زمین مجبور به آپارتمان سازی شدیم در اکثر شهرهای استان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی یک طبقه و دوطبقه در حال اجرا است

طالبان اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن به دلیل توجه به نوع زندگی در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز ویلایی است که اکثر شهرستان های استان فارس از این مزیت مستثنی نیستند از مابقی طرح های مسکن دولتی متمایز است.

دبیر شورای مسکن استان فارس اضافه کرد: در شهر شیراز و صدرا تاکنون بیش از ۳۳ هزار متقاضی به پروژه ها متصل شده‌ و پیامک واریز وجه برای آنان ارسال شده و یا در حال ارسال است.

طالبان گفت: متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده‌اند توجه داشته باشند که در مدت زمان در نظر گرفته شده مبلغ تعیین شده را واریز کنند چون درغیر این صورت رد درخواست می شوند و نفرات دیگر جایگزین آنها می شوند .

بازگشت ۴۵۶ میلیارد ریال زمین به بیت‌المال

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اعلام کرد؛ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در آبانماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ هزار و ۴۵۰ متر زمین از اراضی ملی استان به ارزش ۴۵۶ میلیارد ریال را به بیت المال بازگرداند.

طالبان همچنین از  اجرای ۱حکم قضایی و آزادسازی ۴۲۵۵ هزار متر مربع زمین به ارزش ۴۳ میلیارد ریال، خبر داد و گفت: مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، مسکن ، فارس
نظرات بینندگان