کد خبر: ۱۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

ارسال و توزیع اقلام مصرفی مورد نیاز به روستای جیدراز کامفیروز

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس از توزیع ۱۲۰ تخته پتو و اقلام مصرفی مورد نیاز با همکاری هلال احمر به روستای در محاصره برف جیدراز کامفیروز خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،به دلیل بارش سنگین برف طی چند هفته اخیر در منطقه‌ی کامفیروز، عملیات امداد رسانی به ساکنان روستای جیدراز از بخش جنوبی کامفیروز شهرستان مرودشت با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر استان فارس انجام شد.

محمد مهدی رنجبرمعاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل شرایط جوی و بارش سنگین برف در کامفیروز، راه ارتباطی روستای هدف گردشگری جیدرزار با سایر نقاط این منطقه به کلی قطع شد که با همکاری هلال احمر استان امدادرسانی از جمله توزیع ۱۲۰ تخته فرش واقلام مصرفی به اهالی این‌ منطقه با دو سورتی پرواز بالگرد هلال احمر استان فارس به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه راههای دسترسی روستای جیدرزار کامفیروز جنوبی به دلیل بارش سنگین برف طی چند هفته اخیر با سایر مناطق قطع شد افزود: کمک‌های امدادی با مدیریت فرماندار ویژه شهرستان و مديرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس انجام شد.

رنجبر بیان کرد: ستاد اجرایی در قالب بنیاد احسان در حوادث غیر مترقبه از جمله سیلدبیرم و استهبان در کنار مردم خواهد بود و خدمات رسانی خواهد کرد

محمد رفیعی رئیس امداد و نجات شهرستان مرودشت نیز تصریح کرد: اقلام مورد نیاز در قالب بسته های مورد نیاز و ضروری اهالی این روستا شامل۱۲۰ تخته پتو،۳۰ شعله چراغ والور،۳۰ کارتن بسته غذایی ۷۲ ساعته شامل؛ تُن ماهی، لوبیا، نودل، خرما،چای، برنج کنسرو شده و ۳۰ تخته موکت بود که بین اهالی این روستا توزیع شد‌.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرودشت که هدایت تیم نجات و امدادرسانی به این روستا را برعهده دارد، گفت: با هماهنگی های انجام شده بالگرد جمعیت هلال احمر استان به روستای صعب العبور جیدرزار با موفقیت به پایان رسید. 

گفتنی است روستای هدف گردشگری جیدرزار یکی از مناطق سردسیر و برف گیر منطقه  کامفیروز با مختصات جغرافیایی ۵۲ درجه و ۹ دقیقه شرقی و ۳۰ درجه و ۲۲ دقیقه عرض شمالی در جنوب غربی کامفیروز در شهرستان مرودشت بشمار می‌رود که به گفته اهالی بارش برف اخیر طی ۷۴ سال گذشته بی سابقه بوده است.فاصله این روستا تا مرکز شهر مرودشت حدود ۸۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان