کد خبر: ۱۵۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
وصیت‌نامه شهید محمد محبی؛

دانش‌آموزی که مدرسه را رها کرد و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد

شهید 17 ساله‌ای که وقتی پیام رهبر و مولایش را شنید برای دفاع از مرز و بوم کلاس درس را رها و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.
به گزارش خبرنگار گروه قطعه شهدا پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، شهید محمد محبی را می‌توان شهید 21 رمضان نامید. 

شهیدی که 17 سال بیشتر نداشت و زمانی که پیام رهبر و مولایش را شنید برای دفاع از مرز و بوم کلاس درس را رها و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی در سال 1350 در خانواده‌ای مذهبی چشم به دنیا گشود و تحصیلات ابتدایی را در دبستان آفتاب و نبوت «دبیرستان زینب کبری» و تحصیلات راهنمایی در مدرسه راهنمایی شهید نوروزی حاجی آباد به پایان رساند. 

از ده سالگی وارد سپاه ناحیه شد و از همان زمان به عنوان عضوی فعال تبدیل شد تحصیلات متوسطه وی همزمان با با شروع جنگ تحمیلی بود که شهید درس را رها و سپس  راهی جبهه شد.

محمد در زمان جنگ تحمیلی حدود  18 ماه در جبهه ها بیشتر حضور نداشت و در عملیات‌های «میمیک - کربلای 4 و کربلای 5 و والفجر 10» شرکت کرد و بالاخره در 18 اردیبهشت ماه سال 1367 مصادف با 21 رمضان 1408 هجری قمری در روز شهادت مولایش علی علیه السلام همچون مولایش به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید محمد محبی:

شهید محبی در قسمتی از وصیت نامه خود خطاب به دانش آموزان می‌گوید: برادران وقت خود را به بطالت نگذرانید و کمال استفاده از معلمان گرامی نمایید و با دقت درسهایتان را بخوانید و هدف و مقصود خود را تعیین کنید که از هر لحظه عمرتان استفاده کنید.

پیام دیگرم  با تمامی خواهران و برادران خوب حزب ا... شهرمان است. اینکه، گوشها و چشمهایتان را باز کنید و به دیده دل بنگرید و خود را همچون رهگذری در این دنیا حساب کنید. تحت تاثیر عوامل دنیایی قرار نگیرید و بدانید که این دنیا فانی است و در طول تاریخ هیچ شاه و گدایی را برای خود نگه نداشته است و با تکیه به خدای بزرگ و انجام دستورات الهی خود را مهیای ظهور حضرت مهدی (عج) نمایید تا انشاا... در آخرت سرافراز باشید.

همچنین با کسی دوستی کنید که  دوستدار امام باشد....

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان