کد خبر: ۱۵۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
فارس سرزمین زیبای من:

آرامگاه حافظ/حافظیه‎

در میان آثار تاریخی و ارزشمند ایران، آرامگاه حافظ از جمله آثار ، گران بهایی است که با معماری زیبایی بنا شده است و از جاهای دیدنی شیراز به شمار می رود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،در میان آثار تاریخی و ارزشمند ایران، آرامگاه حافظ از جمله آثار ، گران بهایی است که با معماری زیبایی بنا شده است و از جاهای دیدنی شیراز به شمار می رود . حافظ شیرازی از شاعران قرن هشتم که غزل ها و آثار دلبرای او آوازه خاص و عام است. 

خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی معروف به لسان‌الغیب، ترجمان الاسرار و لسان‌العرفا، شاعر بزرگ قرن هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان محسوب می‌شود که غزل‌های او شهره عام و خاص است. 

وی به‌دلیل اشعار عرفانی نزد ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بسیاری از مردم اغلب در بسیاری از مناسبت‌های باستانی مثل شب یلدا و نوروز به حافظ رجوع می‌کنند. 

به گزارش شیرازه، حافظیه نه‌تنها از مهم‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری شیراز برای اهالی این شهر است، بلکه یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که باید در سفر به شیراز از آن بازدید کرد.

در شمال شهر شیراز در ناحیه‌ای به نام حافظیه، مقبره حافظ در میان باغی زیبا که از گل‌های جان پرور آکنده شده است قرار دارد. 

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان