کد خبر: ۱۵۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲
محیط زیست:

بخت بختگان با احیای دریاچه باز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: احیای این تالاب برای ساکنان پیرامون آن که معیشتشان به کارکرد تالاب پیوند خورده است اثربخش است چراکه زندگی آنان با احیای این دریاچه منتفع می شود.
​به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،دریاچه بختگان، دومین دریاچه بزرگ ایران بعد از دریاچه ارومیه و بزرگترین دریاچه مرکزی ایران است. این دریاچه به طول ۱۲۰ کیلومتر در شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان،  بختگان  و خرامه در استان فارس است.

عطا پوشیرزاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس درباره اثرات احیای تالاب بختگان اظهار کرد: احیای این تالاب برای ساکنان پیرامون آن که معیشتشان به کارکرد تالاب پیوند خورده است اثربخش است چراکه زندگی آنان با احیای این دریاچه منتفع می شود.

پوشیرزاد افزود: احیای تالاب در فصل خشک و گرم و خشک از ایجاد ریزگرد برای جوامع محلی و شهرهای اطراف جلوگیری می کند.
 
پورشیرزاد با اشاره به اینکه زیستمندان تالاب و جوامع انسانی اطراف تالاب تحت تاثیر احیای تالاب بختگان قرار دارند عنوان کرد: گیاهان، پرندگان و دیگر جانواران از این تالاب تغذیه می کنند بنابراین به صورت کلی بر محیط زیست اطراف آن تاثیر می گذارد علاوه بر این پر شدن تالاب، چاه های آب کشاورزی پیرامون تالاب را تامین می کند و از شور شدن آب ها جلوگیری میکند.

گرچه این اقدامات تاثیر چشم گیری بر محیط زیست دارد اما قطعا کافی نیست و احیای تالاب بین المللی انزلی و تالاب هامون نیز باید در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد

بخت بختگان با احیای دریاچه باز شد
انتهای پیام/
نظرات بینندگان