کد خبر: ۱۵۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سالروز سفر رهبر فرزانه انقلاب به شیراز

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

یازدهم اردیبهشت ماه ۱۵ سال پیش برای اهالی دیار فرهنگی و کهن شیراز و فارس با روزهای دیگر سال تفاوت داشت، سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان فارس و بازخوانی آن خاطرات با گذشت این سال‌ها هنوز شیرین و خاطره‌انگیز و نویددهنده فصلی نو در تاریخ این سرزمین است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،۱۵ سال پیش در یازدهم اردیبهشت ماه ، رهبر معظم انقلاب اسلامی میهمان اهالی مهد فرهنگ و هنر ایران زمین شدند، سفری به یاد ماندنی که فصلی پویا و ماندگار در تاریخ پرافتخار این سرزمین را نوید می‌داد.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ روزی است که مقام معظم رهبری به استان فارس سفر کردند، این سفر برای اهالی این استان یادآور خاطرات شیرین و برکات و دستاوردهای بسیاری بوده که با گذشت ۱۵ سال هنوز این خاطرات در یادها است و مرور آن خالی از لطف نیست.

سفر مقام معظم رهبری به فارس ۹ روز به طول انجامید و و اهالی این استان از ۱۱ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ میزبان پیر و مراد خود بودند.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

این سفر مهم و تاریخی با هزار و ۵۴۸ مصوبه به ارزش ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در آن زمان نوید فصلی نو از آبادانی و توسعه در این استان می‌داد.

برای نخستین بار در ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ سفر رهبری به دیار فارس بصورت رسمی رسانه‌ای شد و این خبر دهان به دهان پیچید و سریع نقل محافل خصوصی و عمومی کشور شد و موجی از شور و امید در میان اهالی به پا کرد.

کمتر از یک هفته از انعکاس این خبر در فضای رسانه‌ای کشور نگذشته بود که عناصر کوردل تروریست با بمب‌گذاری در حسینیه رهپویان وصال شیراز در ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ تعداد زیادی از شهروندان بی‌دفاع شیرازی را شهید و عده دیگری را زخمی کردند.

به کوری چشم دشمنان ملت

این رخداد تلخ موجب بروز گمانه زنی و نگرانی‌هایی درباره لغو سفر رهبری به فارس شد اما حدود یک هفته بعد برنامه سفر مقام معظم رهبری به این استان اعلام و مهر تائیدی بر انجام آن شد و به دلهره اهالی این دیار خاتمه داد.

در برنامه اعلامی سفر رهبری به استان فارس دیدار عمومی با مردم مناطق مختلف این استان شامل شیراز،لار،کازرون و نورآباد و همچنین دیدار با اقشار مختلف برنامه ریزی شده بود و اهالی این خطه برای زمان موعود لحظه شماری می کردند.

هوای مطبوع اردیبهشت آن سال شیراز با عطری دل انگیز حال و هوای بهشتی به خود گرفته بود تا اینکه لحظه موعود فرارسید و مردم این دیار ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ با دسته‌ دسته گل محمدی برای استقبال از معظم له روانه شدند.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

شهر فرهنگ و ادب شیراز آن روز در استقبال پرشکوه از رهبر فرزانه‌ انقلاب، یکپارچه شور و سرور و نشاط شد و مردان، زنان، نوجوانان و جوانان این شهر، با خلق حماسه‌ای بدیع و به‌یادماندنی، غزل ناب بیداری و وفاداری سرودند و تصویری زیبا و هنرمندانه از پیوندهای عمیق ملت و ولیّ ‌فقیه زمان ترسیم کردند.

اتومبیل حامل رهبری ساعت حدود ۱۰ و ۱۵ دقیقه در میان غریو فریادهای الله‌اکبر و گل‌افشانی مردم وارد مسیر استقبال شد و شعارهای پرشور اسلامی-انقلابی فضا را معطر کرد.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

ازدحام مردم ولایت‌مدار و خونگرم شیراز در طول مسیر استقبال از چهارراه زند، خیابان سعدی، خیابان فردوسی، بلوار هجرت، میدان قائم و بلوار آزادی تا ورزشگاه حافظیه به گونه‌ای بود که اتومبیل حامل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در چندین نقطه در حلقه‌ مهر و محبت مردم از حرکت ایستاد.

این لحظات لبریز از عشق و وفاداری، در حقیقت رمز و راز سرافرازی و افتخار ملتی است که با اسلام و امام و شهیدان، بیعتی جاودانه بسته است.

آیت الله خامنه‌ای با باران گل محمدی و دل افشانی شیرازی‌ها و مردم فارس پا به این شهر گذاشته بودند و در حالی که ورزشگاه حافظیه و محل دیدار رسمی عمومی مردم با رهبری حدود ۲۰ دقیقه با فرودگاه فاصله داشت اما موج عظیم جمعیت که به استقبال رهبرشان آمده بودند باعث شد که طی این مسیر ساعت‌ها به طول بیانجامد و بالاخره رهبری در آغوش مردم این دیار بعد ساعتها وارد ورزشگاه حافظیه شدند.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

جمعیتی که تا این لحظه هنوز ورزشگاه حافظیه شیراز و منطقه پیرامون آن به خود ندیده در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ در این محل گردهم جمع شده بودند تا پیر و رهبر خود را از نزدیک نظاره و به ایشان خوش آمد بگویند.

لحظه به لحظه بر تراکم جمعیت در ورزشگاه حافظیه افزوده می شد به نحویکه بسیاری از دلدادگان موفق به ورود به این محل نشدند و در خیابان های اطراف با استفاده از سیستم ویدیوکنفرانس مراسم را به نظاره نشستند.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

همهمه و صداهای نامفهوم فضای ورزشگاه و خیابان های اطراف را پرکرده بود تا اینکه حاضر شدن رهبری در جایگاه ویژه و طنین انداز شدن صدایشان از بلندگوها به یکباره همگان را در سکوتی دل نشین فرو برد به نحوی که دیگر تنها صدای گوش‌نواز رهبری با همان لحن پدرانه و دلنشین همیشگی شنیده شد.



شیراز در سالروز طلیعه خورشید
رهبر انقلاب اسلامی پس از استقبال پرشور مردمی، در جمع مردم شیراز و استان فارس که از ساعت‌ها پیش در ورزشگاه حافظیه و خیابان‌های اطراف بی‌صبرانه در انتظار ایشان بودند، حضور یافتند و بر ضرورت نگاه کلان و فراگیر به عوامل، زمینه‌ها و هزینه‌های انقلاب تاکید کردند.

شیراز در سالروز طلیعه خورشید

نکته بارز و محوری سخنان معظم‌له در سفر به استان فارس، "شیراز،سومین حرم اهل بیت(ع)" بود که بارها آن را به زبان آوردند و بارها در این سفر یادآور شدند که شاخص بودن و معنویت این حرم باید در داخل و خارج از کشور با جدیت دنبال شود.

امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ پانزده سال از آن روز تاریخ ساز می‌گذرد و باید دید که مسئولان امر در چند دولت متوالی تا چه حد به اجرای تاکیدات و مصوبات این سفر مهم عمل کرده اند.

مسئولان مربوطه به نحوی باید دستورات و مصوبات این سفر را عملیاتی و اجرا کنند که اگر زمانی رهبر معظم انقلاب مجددا به این دیار سفر کردند حرفی برای گفتن وجود داشته باشد.


انتهای پیام/


منبع: ایرنا
برچسب ها: شیراز ، فارس
نظرات بینندگان