کد خبر: ۱۵۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
استاندار فارس در گفتگو با شیرازه:

نقش بی‌بدیل کارگران در ایران اسلامی ستودنی است

استاندار فارس نقش بی‌بدیل کارگران در ایران اسلامی را ستودنی دانست و گفت: این تلاشگران مؤمن و انقلابی به ‌رغم مشکلات و مشقات فراوان، علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی حضوری حماسه آفرین داشته‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، از هنگامی که آدمی بر کره زمین پدید آمد، برای رفع نیازهای خود نیازمند کار و تلاش بود و همواره زندگی‌اش بر محور کوشش و کار می‌چرخد.

کار بزرگ‌ترین و شاید زیربناترین بخش زندگی انسان است، چراکه از کار می توان به جوهره درونی افراد پی برد و وقتی این جوهره‌های درونی آشکار شوند و استعدادهای بالقوه به منصه ظهور برسند می توان به وجود جامعه ای پویا امیدوار بود.

و شاید بر همین اساس است که دین مبین اسلام نیز بر اهمیت کار و کارگر تاکید دارد، به گونه‌ای که کار کردن را از بزرگ‌ترین عبادت‌ها و وسیله‌ای برای تقرب به پروردگار شمرده است؛ در اسلام کارگر، شهید زنده و کارگری شغل انبیاست و از راه کسب وکار می توان به بهشت برین رسید.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در گفتگو با خبرنگار این رسانه، در اهمیت روزکارگر و در پاسخ به این سوال که دین مبین اسلام دارای چه دیدگاهی نسبت به فرهنک کار و قشر کارگر است؟ عنوان کرد: اگر چه در فرهنگ غنی اسلام هر روز، روز کارگر بوده و کار و کوشش در این مکتب عین عبادت است، اما این روز نماد یادآوری و توجه ویژه به خدمات این قشر پرتلاش است.

وی با بیان اینکه  دین مبین اسلام، مکتب جامع زندگی و راهنمایی روشن برای طی طریق انسان در مسیر رشد و تکامل همه جانبه است، اظهار کرد: بر این سیاق، تلاش و کوشش برای کسب روزی حلال و همچنین تعالی فرد و اجتماع در اسلام، امری ارزشمند و والا و همانند جهاد در راه خداست.

ایمانیه در ادامه و در پاسخ به این سوال که کارگران نیازمند مهارت و آموزش و آشنایی با ایجابات مهارتی روز هستند در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟ عنوان کرد: امسال مباحثی همچون امنیت شغلی، خصوصی‌‌سازی اصولی و واقعی، آموزش کارگری در راستای مهارت‌آموزی و تعیین تکلیف کارگزاری‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های پیمانکاری و همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز که از خواسته‌های به حق جامعه کارگری استان فارس است با جدیت دنبال خواهد شد.

استاندار فارس در ادامه در خصوص نقش کارگران در اقتصاد مقومتی،تولید و اجرای شعار سال، گفت: کارگران به عنوان نیروی محرکه و بازوان پرتوان هر جامعه‌، همواره ایفاگر نقشی مهم و اساسی در مسیر توسعه و شکوفایی‌ و اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

نماینده عالی دولت همچنین در واکنش به این پرسش که قشر کارگر در تحقق انقلاب اسلامی و پیشبرد امور کشور و پیروزی در دفاع مقدس و در برچیدن بساط  فتنه‌ها چه نقشی ایفا کرده است؟ تصریح کرد: نقش بی‌بدیل کارگران در ایران اسلامی نیز ستودنی است چرا که این تلاشگران مؤمن و انقلابی به ‌رغم مشکلات و مشقات فراوان، علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی حضوری حماسه آفرین داشته و شاهد این مدعا، تقدیم قریب به یک هزار و ۵۰۰ شهید والامقام کارگری استان فارس است که هر یک از آنان چون چراغی فروزان همگان را به ادامه‌ این مسیر الی‌الله رهنمون می‌سازند.

استاندار فارس در پایان مجدد بر ضرورت توجه به کارگران تاکید و اظهار کرد: بدیهی است که اشتغال علاوه بر ارتقاء سطح تولید داخلی، موجب افزایش ضریب امنیت پایدار می‌گردد و کارگران عزیز ما نیز در ایجاد امنیت نقش آفرینی ‌کرده و همواره در خط مقدم مبارزه با سلطه و عوامل آن جهاد می‌کنند.

انتهای پیام/224224


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان