کد خبر: ۱۵۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عضو شورای فرهنگ عمومی فارس در گفتگو با شیرازه:

مسئولین باید با قاطعیت بیشتری با هنجارشکنی‌ها مقابله کنند

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: مسئولین باید در مقابله با هنجارشکنی‌های مثل این که باعث شهادت جوان باغیرت سبزواری شد با جدیت بیشتری وارد شوند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار رضی حدائق، عضو شورای فرهنگ عمومی فارس در پاسخ به این سوال که بروز جنایت سبزوار ناشی از چه عواملی است؟ گفت: این مورد را نمی‌توانیم جدای از برنامه‌های دشمنان خارجی و به تعبیری همفکران و همراهان داخلی‌شان فضایی که ایجاد کردند بدانیم ، زمانی که شرایط جامعه دچار التهابات فرهنگی می‌شود عوارضی دارد یعنی عده‌ای را در یک مسیری قرار می‌دهد که تبدیل به فاجعه می‌شود و مساله شهادت جوان با غیرت سبزواری را می‌شود گفت در ارتباط با جنگ ترکیبی است که دشمن راه انداخت و تعدادی به‌عنوان عوامل داخلی دنبال می‌کنند و بعضی‌ها هم تحت تاثیر مسائلی قرار می‌گیرند و ممکن است نا خود آگاه باشد و بهرحال زمانی که آن حدودفرهنگی که باید رعایت شود ،نمی‌شود و یک شعارهایی مثل زن ،زندگی آزادی را بایک تفسیرهای بی تدبیر ترویج می‌کنند نتیجه‌اش می‌شود موضوع سبزوار ؛ به نظر می‌رسد اصل موضوع را باید ریشه‌ای بررسی  و حل کنیم.

وی در واکنش به این‌ سوال که آیا فداکاری شهید الداغی نمود احساس تکلیف و ایفای بهنگام آن نیست؟ گفت:وقتی که در یک جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ریشه در مبانی دینی و اعتقادی و غیرت اسلامی دارد وقتی آن جریان مخالف به حرکت در می‌آید طبیعی است که آن غیرتمندانی که شاهد جریان هستند در یک مقاطعی باید وارد عمل شوند و مقابله کنند ، متاسفانه وقتی آن جریان به حرکت در می‌آید هزینه‌ای که باید بدهیم این است که مثلا یک جوان غیرتمند کشورمان باید فدا شود تا بتواند مقابلشان ایستادگی کند.

 کاری که این برادر عزیز و شهید بزرگوار آنجام داد یک حرکت در طول انقلاب برای حفظ و تعالی انقلاب بود که جوانان زیادی خودشان را فدا کردند و این جوان با غیرت دینی برای مقابله کردن بایک جریان منحرف جان خود را تقدیم می‌کند و قطعا خون این شهید در حفظ جامعه و انقلاب موثر خواهد بود.

حدائق در پاسخ به خبرنگار شیرازه مبنی بر این‌که آیا قوانین موجود از آمران به معروف و ناهیان منکر حمایت می‌کند؟ بیان کرد:برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز بهتر از گذشته شده است منتها هنوز جای یک سازمان تعریف شده‌ی قوی برای مسائل امربه معروف و نهی از منکر خالی است ، نیاز به یک سازمان منسجم و تشکیلاتی داریم ؛اعتقاد ندارم که این سازمان صرفا دولتی و غیر مردمی باشد در واقع یک سازمانی که بتواند نیروی مردمی را به خوبی به کار گیری کند اما در یک قالب سازمان تشکیلاتی با ماموریت مشخص باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی فارس در پاسخ به به اینکه چرا عمدتا برخی از سلبریتی‌هایی که در برخی مسائل که با آن‌ها ربطی ندارد دخالت می‌کنند اما در این‌گونه موارد سکوت می‌کنند؟ گفت: متاسفانه افرادی که الان در جامعه با استفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی به یک جایگاهی رسیدند به دلیل ارتباطاتی که با خارج کشور دارند و تحت تاثیر فرهنگ غیر انقلابی هستند هئف‌های لیبرالیسم را دنبال می‌کنند که این‌ها آن زمانی که به نظرشان حرف شان کمک می‌کند به این‌که در مقابل جریان دینی و انقلابی باشد حرف می‌زنند و احیانا نقاط ضعفی که وجود داشته باشد سو استفاده می‌کنند و آن زمانی که جبهه حق مورد ظلم واقع می‌شود در مسیر تفکر خودشان استقامت می‌کنند و حمایت نمی‌کنند که البته در بین سلبریتی‌ها انسان‌های غیرتمندی وجود دارد که موضع انقلابی گرفتند که البته در دورانی هستیم که چهره نفاق آشکار می‌شود به گونه‌ای که نمی‌توانند خودشان را پنهان کنند.

وی در پایان افزود:مسئولین باید در مقابله با این‌گونه مسائلی مانند هنجار شکنی که باعث شهادت جوان باغیرت سبزواری شد با جدیت بیشتری وارد شوند و با شدت و قاطعیت دست حق ورود کند تا بتواند در کنترل اشخاصی که تحت تاثیر تفکرات مخرب قرار می‌گیرند تصور نکنند که مملکت بی صاحب است و هرکاری که می‌خواهند انجام دهند.  


انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان