کد خبر: ۱۵۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل تعاون روستایی فارس :

دریافت وجه نقد از کشاورزان ممنوع است

مدیر کل تعاون روستایی فارس گفت: دریافت هرگونه وجه نقدی از کشاورزان در استان فارس بابت وزن باسکول گندم تخلف محسوب شده و غیرقانونی است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سیدکاظم موسوی مدیر کل تعاونی روستایی استان فارس با اعلام این مطلب گفت: دریافت هرگونه وجه نقدی از کشاورزان بابت وزن باسکول گندم تخلف محسوب شده و غیر قانونی است.

مدیر کل تعاونی روستایی استان فارس افزود: هنگام تحویل بار از کشاورزان ، نمونه‌ای به عنوان شاهد جهت کنترل از طرف اداره کل غله دریافت می‌گردد که با نمونه هم‌خوانی داشته باشد که استاندارد دستورالعمل برای این نمونه ربع کیلو معادل ۲۵۰ گرم می‌باشد.

سیدکاظم موسوی گفت: در محل تحویل گندم علاوه بر عوامل خرید، عوامل ناظر دولتی نیز حضور دارند که فرایند خرید را کنترل می‌کنند، یعنی در این حوزه علاوه بر فرایند خرید، فرایند نظارت بر خرید نیز می‌باشد لذا هیچ مرکز خریدی در قبال دریافت گندم حق ندارد مبلغی دریافت کند یا بیشتر از اندازه استاندارد نمونه دریافت نماید.

این مقام مسئول  در ادامه افزود: در صورت مشاهده‌ هرگونه تخلف در این حوزه، موارد تخلف به اداره‌ تعاون روستایی، مدیریت جهاد کشاورزی و نماینده‌ غله در شهرستان گزارش داده شود و اداره کل تعاونی روستایی جوابگو و پیگیر مطالبات به حق مردمی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون روستایی ، کشا ، فارس
نظرات بینندگان