کد خبر: ۱۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مطالبه شیرازه به حق شد؛

بازسازی و نصب تمثال شهدا تا دو ماه آینده/ خبرنگاران مطالبه‌گر مغرض خوانده شدند

پس از پیگیری‌های مکرر شیرازه در خصوص تعویض و مرمت تابلوهای تمثال شهدا در شهر شیراز عاقبت این مطالبه به ثمر نشست و شهرداری شیراز از تعویض و نصب تمثال شهدا آن‌گونه که شاسیته آنان است تا دو ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پس از انتشار عکس‌ها و مطلبی در این رسانه با عنوان (شیراز شهری که در آن پول بر ارزش ها سبقت گرفته است) که نشان دهنده این موضوع است که بنر و عکس شهدا در نقاط مختلف شهر شیراز که از سوی مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت(ع) نام نهاده شده، هیچ یک وضعیت مناسبی نداشته و یا پاره شده‌اند یا به طور کل از بین رفته‌اند، اما در کنار آن تابلو و بنرهای تبلیغاتی هرکدام از دیگری شیک تر و تمیز تر بودند، انتظار می‌رفت شهرداری پاسخی در این خصوص داشته باشد، ولی همچنان سکوت کرد.

 قریب به یک ماه از انتشار مطلب اول گذشت و خبرنگار این رسانه چندین مرتبه طی تماس‌های تلفنی پیگیر ماجرا شد، اما پاسخی از سوی سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهرداری شیراز دریافت نکرد، تا اینکه در ۲۱ خرداد ماه مطلب دوم با عنوان(شهری که اراده‌ای بر ارادت به شهدا، از مسئولینش برخواسته نیست) در شیرازه منتشر شد و سازمان مذکور را برآن داشت تا امروز ۲۳ خرداد ماه نشست خبری با موضوع اطلاع‌رسانی در خصوص بازسازی و نصب تمثال شهدا در شهر شیراز برگزار کند..

 هرچند قبل از شروع جلسه از سوی یکی از اعضای شورا که در این جلسه حضور داشت این نکته به خبرنگار شیرازه گفته شد که اقداماتی انجام شده که هنوز رسانه ای نشده است، اما این سوال از عضو شورا شد که چرا متولیان امر پاسخگوی رسانه‌ها نیستند و اگر اعتقادی به جهاد تبیین که فرمایش حضرت آقاست دارند، چگونه است که در پیگیری‌های رسانه‌ای آن‌گونه که شایسته است پاسخ مطالبه مردم و رسانه را نمی‌دهند؟

هر چند این نشست با حاشیه‌هایی همراه بود که موجب رنجش اهل رسانه استان شد، اما مهم نتیجه کار است که موجب شده تا بنرها و عکس شهدا در سطح شهر تعویض و بازسازی مجدد شوند.

حمید کشتکار، رئیس سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهرداری شیراز در این نشست ابتدا به تشکیل کمیته‌ای جهت بازسازی و ساخت بنر و تابلوهای شهدا در کلانشهر شیراز اشاره کرد و گفت: این کمیته متشکل از شورا، شهرداری، کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، بنیاد شهید و سه نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس می‌باشد

بازسازی و نصب تمثال شهدا تا دو ماه آینده/ خبرنگاران مطالبه‌گر مغرض خوانده شدندوی

با بیان اینکه ساماندهی و نصب  تابلوهای جدید شهدا از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، افزود: شهر شیراز قریب به ۵هزار و ۳۰۰ شهید تقدیم به انقلاب  واسلام کرده است که از گذشته هم تعدادی بنر از این شهدا در سطح شهر نصب شده بود که دچار آسیب و فرسودگی شده‌اند که نیاز به بازسازی دارند.

کشتکار با اشاره به اینکه در این کمیته مرمت و ساخت تابلو‌ها و تمثال ۱۴۰۰ شهید شهر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: نصب این سازه‌ها که اغلب از جنس فرفورژه و مقاوم هستند در بین بلوارهای شهری آغاز شده و امید است تا پایان سال تمام تصاویر با طرح و سبک جدید نصب شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضاهای سبز شهرداری شیراز با بیان اینکه سرجمع اعتبارات هزینه شده برای این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال معادل ۱۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: تاکنون و در فاز نخست کار، ۱۵ تابلو فلزی سبک جدید مزین به ۹۰ تمثال شهید در ورودی‌های شهر شیراز از جمله بلوار خلیج فارس نصب شده و در فاز دوم نیز در نظر داریم در بلوار امام رضا(ع)، هفت تنان، بلوار شهید ربانی کار را آغاز کنیم که همه جانمایی شده‌اند.

وی اضافه کرد:قراردادی منعقد شده جهت تعویض بنرهای سطح شهر که بلوار مدرس و امیرکبیر روزگذشته عوض شدند و محمور به محور پیش می‌رویم و تا دو ماه آینده تمام بنرها اصلاح و نوسازی خواهند شد.

به گفته کشتکار بنا شده که کار طراحی و انتخاب تمثال شهدا توسط کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس انجام شود که هم اکنون ۸۰ تصویر با کیفیت بالا شهدا بصورت هفتگی تحویل این سازمان می‌شود تا برای نصب چاپ گردد لذا کار با همکاری مشترک و به صورت پیوسته درحال انجام است.

عکس شهدا را نبینیم و عکس منش شهدا رفتار کنیم
 
در ادامه جلسه آقای حسین‌قلی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که در پیگیری و نصب تمثال شهدا شاید بیشترین سهم را بر عهده دارد، عنوان کرد: نصب بنر و تمثال شهدا به این خاطر است که عکس شهدا را ببینیم اما عکس منش شهدا عمل نکنیم و یادمان باشد که چه افرادی را از دست داده‌ایم تا این کشور و انقلاب پابرجا بماند.

 وی با ابراز گلایه از متولیان امر، گفت: بیش از۱۰ سال منتظر چنین روزی بودیم که به شهدا اهمیت داده شود و تمثال شهدا در شهر آن‌گونه که شایسته آنهاست نصب شود.

بازسازی و نصب تمثال شهدا تا دو ماه آینده/ خبرنگاران مطالبه‌گر مغرض خوانده شدند
افسانه خواست خددایی عضو شورای شهر شیراز و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهدا را هویت اصلی شهر شیراز خواند و گفت: در طول نظارت بر این سازمان، دو مرتبه ریاست تغییر پیدا کرده و در ۹ ماه گذشته با تشکیل کمیته‌ای با حضور سازمان‌های متولی و سرداران پیشکشوت دفاع مقدس، مرمت و ساخت المان جدید تمثال شهدا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ روز آینده تصاویر و بنرهای فرسوده و آسیب‌دیده شهدا از سطح شهر جمع‌آوری خواهد شد، نبود تصاویر مناسب از شهدا را یکی از دلایل مشکلات پیش آمده برشمرد و افزود: تا پایان تیرماه بنر‌های طرح جدید نصب می‌شود و در متمم بودجه این ظرفیت برای افزایش اعتبار وجود دارد.

مطالبه به حق خبرنگاران جهت مرمت تمثال شهدا مغرضانه خوانده شد

به گزارش شیرازه، این نشست خبری با حاشیه‌های پر رنگی نیز همراه بود که باعث رنجش اصحاب رسانه و ترک جلسه توسط برخی از خبرنگاران شد.

کشتکار رئیس سازمان سیما،منظر و فضاهای سبز شهرداری شیراز که از ابتدا نسبت به درج دو مطلب در رسانه‌ شیرازه در خصوص فرسودگی تمثال شهدا گلایمند بود، خبرنگاران  را مغرض خطاب کرد و با لحنی تند و توهین‌آمیز و در واکنش به صحبت خبرنگار شیرازه عنوان کرد: بنده تعیین می‌کنم که چه کسی صحبت کند.

بنده پاسخگوی عملکرد مدیران قبل از خودم نیستم


وی در ادامه اضافه کرد که بنده چهار ماه است منصوب شده‌ام و پاسخگوی عملکرد مدیران قبل و مشکلات ۲۰ سال پیش نیستم و این در حالی است که این اتفاقات و پارگی و فرسودگی عکس شهدا چند ماهی است که رخ داده و توسط رسانه‌ها مورد مطالبه جدی قرار گرفته است.

کشتکار در واکنش به اعتراض یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر برخورد نادرست با اصحاب رسانه گفت: سالهاست پست‌های مدیریتی داشتم و از سمت کشوری تا شهرستانی را تجربه کردم و اکنون از کسی ترسی ندارم و پشت دست کسانی که بنده را از این سمت کنار بگذارند را می‌بوسم.

 انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان