کد خبر: ۱۶۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز:

شیراز میزبان طرح اعتلای منطقه‌ای خواهد شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیرازگفت: طرح اعتلای منطقه‌ای 31 شهریور و ۱ مرداد با حضور وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در ۱۶ ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی‌رضا بیابان نورد، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز امروز در آیین دومین دوره توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس دانشگاه‌های آزاد اسلامی 8 استان که با حضور سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، «احمد صالحی‌آرا» رییس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور، حجت الاسلام و المسلمین «یعقوبی» نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی فارس، فرماندار سپیدان، فرمانده سپاه سپیدان و همچنین اساتیدی از استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان رضویی، خراسان جنوبی، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان اظهار داشت:طرح اعتلای منطقه‌ای، 31 شهریور و ۱ مرداد با حضور وزیر کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت دو روز در ۱۶ ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز ابتدا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 150 هزار دانشجو که در قالب ۱۴۰ واحد دانشگاهی که 36 واحد آن در استان فارس است بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان است که از این بین استان فارس با ۷۷ هزار دانشجو در سه مقطع و ۴ هزار دانشجوی واحد بین الملل بیشترین دانشجوی کشور را به خود اختصاص داده است.

بیابان نورد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اسناد در کشور ما بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب است که در ۸ محور موضوعات مختلف را برای ادامه طریق و پیشرفت انقلاب و اعتلای آن و نیل به آرمانهایش در نظر گرفته و در همین راستا ستادی در دانشگاه آزاد طراحی شده به نام تحول و تعالی که الهام گرفته از سند گام دوم انقلاب است تا مبتنی بر آن این دانشگاه در برنامه ۵ ساله بتواند اصل اسلامی شدن دانشگاه‌ها را محقق کند.

شیراز میزبان طرح اعتلای منطقه‌ای خواهد شد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: در همین راستا دوره‌های توان‌افزایی در سه بخش کارمند دانشجویی و استادی در حال انجام است که هفته پیش، مردادماه دور اول را برگزار کردیم.

بیابان نورد گفت: دوره کنونی توان افزایی برای دومین بار با حضور اساتیدی از استان‌های سیستان بلوچستان، یزد، خراسان رضوی، حراسان جنوبی، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان از امروز سه شنبه به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در دانشگاه آزاد دوره توان افزایی درس دفاع مقدس را با حضور ۱۲۷ استاد از چند استان  برگزار کردیم و هفته آتی نیز طرح اعتلای استانی را اجرا خواهیم کرد و طرح حامیم نیز توسط نهاد مقام  معظم رهبری از ۲۱ تا ۲۷ در دانشگاه سپیدان ب مدت ۱ هفته برگزار خواهد شد که همه این طرحها به هم مرتبط هستند.

این مقام مسوول افزود: 31 شهریور و ۱ مرداد نیز طرح اعتلای منطقه‌ای با حضور وزیر کشور به مدت دوروز در ۱۶ ساعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با حضور وزیر کشور و وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: این طرح بعد از شرایط اغتشاشات توسط معاونت پارلمانی مصوب شد و در همین راستا در واحد شیراز دوره ای با حدود 300 استاد در دو مرحله در دانشگاه آزاد اسلامی و حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد و  طرح استانی و منطقه‌ای هم در شیراز برگزار خواهد شد و طرح کشوری نیز با 1500 استاد در مشهد برپا خواهد شد.

بیابان نورد افزود: موضوع این دوره که برای اولین بار در کشور به همت دانشگاه آزاد برگزار می‌شود جنگهای ترکیبی است و با حضور اساتید خبره رسانه برگزار می‌شود و بحث کنشگری فعال در عرصه فضای مجازی داخلی و خارجی هم برای اساتید از سرفصل‌های آن است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان