کد خبر: ۱۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
رئیس دانشگاه شیراز:

۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه شیرازجزء بنیاد نخبگان هستند

رئیس دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه شیراز کمبود دانشجو نداشته ایم و ۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه شیراز تحت بنیاد نخبگان هستند و نخبگان بیشتردر رشته‌های اقتصاد، کشاورزی و کامپیوتر... است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه،چند روز پیش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز با خبرنگار شیراز تماس گرفت و خبرنگار را برای نشست خبری و آیین تقدیر از اصحاب رسانه دعوت کرد و اما به سؤال ارائه شده این رسانه پاسخی داده نشد. جالب بر این است که سؤال این رسانه این بوده که باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب به امیدآفرینی جوانان تأکید داشتند جهت امید آفرینی دانشجویان دانشگاه شیراز چه اقدامی انجام شده است؟ 

اما بااین‌حال در این نشست خبری این‌طور گذشت.

محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در رتبه‌بندی دانشگاه شیراز خوشبختانه جایگاه بسیار خوبی داریم که این دانشگاه بین ۵ الی ۶ دانشگاه برتر هستیم. 

وی افزود: در سال ۲۰۲۲ در پایگاه اسکاپوس ۱۷۹۴ مقاله از دانشمندان دانشگاه شیراز منتشر شد در سال ۲۰۲۳ در رشته مهندسی نفت بین ۱۰۱ تا ۱۰۵ بوده است و، در حوزه برق ۴۰۱ تا ۴۵۰ بوده ، در حوزه کشاورزی رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ را به دست آورده‌ایم. 

مؤذنی با بیان اینکه ارتباط این دانشگاه با صنعت بسیار موردتوجه قرار دارد گفت: هم اکنون فرصت مطالعاتی دانشجویان با صنعت را در حال پیگیری است همچنین اولویت‌های پژوهشی بر اساس نیازهای صنعت تعریف می‌شود.

 رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه اخیراً موضوعی مطرح است به نام بورس صنعتی که صنعت مربوط به هر رشته را شامل می‌شود اشاره کرد: بورس صنعتی که در حال انجام است در مقطع کارشناسی است. 

مؤذنی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه شیراز مشکل کمبود دانشجو ندارد، اضافه کرد: ۱۵ درصد دانشجویان دانشگاه شیراز تحت بنیاد نخبگان هستند و نخبگان بیشتردر رشته‌های اقتصاد، کشاورزی و کامپیوتر... است. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ نفر دانشجو خارجی در حال تحصیل در این دانشگاه هستند اضافه کرد: در تیرماه رخدادی تحت عنوان رویداد دانشگاه در حال برگزاری است و همه رشته‌ها معرفی می‌شود و افراد با تمام بخش‌ها آشنا می‌شوند. 

مؤذنی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از خوابگاه‌ها بازسازی شده است اضافه کرد: بلوک a و b مفتح بازسازی‌شده که هر بلوک ظرفیت ۳۰۰ نفری بوده است و تا شهریورماه خوابگاه نوسازی برای دختران افتتاح می‌شود. 

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان بعضاً مشکلاتی دارند و ما سعی کردیم فضای دانشگاه را نشاط‌ آور کنیم از جمله ایجاد فضاهای ورزشی برای دختران و مسابقات متنوعی در طول سال برگزار می‌شود بیان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت برگزار شده همچنین در سال ۱۴۰۱ نزدیک به سه هزاررویداد مختلف فرهنگی داشته‌ایم. 

به گفته رئیس دانشگاه شیراز جشنواره‌های مختلفی از جمله رویش برگزار شده همچنین جشنواره حرکت که مربوط به جشنواره علمی بوده دانشگاه شیراز از نظر کیفیت کار رتبه اول را کسب کرده است.

 وی در پایان گفت: روز گذشته موزه نارنجستان قوام بازگشایی شد همچنین قابل ذکر است که در دانشگاه کشف حجاب نداریم و همه بچه‌ها پاره‌های تن هستند وبا کسانی که کشف حجاب میکنند برخورد لازم را انجام می دهیم.

 در پایان از اصحاب رسانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/224224
برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان