کد خبر: ۱۶۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲

ایستگاه‌های مترو شیراز مجهز به مترو گالری می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد که تمام ایستگاه‌های مترو شیراز مجهز به مترو گالری می‌شوند و فضایی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمدعلی چوبینی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های ما در این سازمان، تبیین رسالت‌ها برای افکار عمومی است که تاکنون به‌خوبی نشناخته نشده و دستخوش نقدهای مختلف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شیراز دارای آمایش دقیقی در بحث رشد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی نبوده است، افزود: ۱۱ سالن ورزشی غیرتوپی ویژه بانوان و آقایان طراحی شده و آبان‌ماه کلنگ‌زنی خواهد شد. هر یک از این سالن‌ها، ۱۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از راه‌اندازی ۲۰ زمین چمن فوتبال در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: برخی از این زمین چمن‌ها در مدارس احداث خواهد شد.
به گفته چوبینی در پایان دوره مدیریت فعلی شورای ششم و شهرداری شیراز، قریب به ۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع سالن ورزشی غیرتوپی به سرانه ورزش این کلان‌شهر اضافه خواهد شد.

وی به پیش‌بینی ۱۱ باغ ویژه بانوان در مناطق یازده‌گانه شیراز هم اشاره و خاطرنشان کرد: تشریفات قانونی احداث این باغ‌ها انجام شده است.

معاون شهردار شیراز به پردیس سینمای جوان هم اشاره و بیان کرد: با افتتاح این سینما، بیش از یک‌هزار صندلی به تعداد صندلی‌های سینمایی در شیراز اضافه خواهد شد. اکنون در حال انتخاب بهره‌بردار نهایی برای تکمیل این سینما هستیم.

چوبینی ادامه داد: دو فرهنگسرا در دو منطقه شهرک سامان و کشن نیز حال طراحی نهایی است و زمستان امسال کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه فرهنگسرای نجوم نیز در دست اقدام است و ظرفیت آن به ۲.۵ برابر افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: شیراز به لحاظ نگارخانه دچار فقر و کمبود است و حداقل به سه نگارخانه دیگر نیازمندیم که در مرحله جانمایی آن‌ها هستیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، از انعقاد قرارداد سمفونی شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: رایزنی‌ها با مجید انتظامی در حال انجام است. 

چوبینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کار پژوهشی دانشنامه شیراز در ۸ جلد آغاز شده و امید است با انعقاد قرارداد ٢ ماهه، این مهم نیز به نگارش برسد. این دانشنامه به سه زبان ترجمه خواهد شد.
وی تصریح کرد: کتاب‌های زیادی در باب تاریخ و جغرافیای شیراز وجود دارد که به دنبال جمع‌آوری آن‌ها هستیم. همچنین ذیل مرکز شیراز شناسی، مرکز مطالعات شیراز راه‌اندازی خواهد شد.

معاون شهردار شیراز با تصریح بر این نکته که شهر شیراز دچار فقر در میدانگاه‌های شهری است، گفت: به‌عنوان‌مثال؛ خیابان بین‌الحرمین می‌توانست به خیابان رویدادهای مذهبی تبدیل شود. یکی از نقدهای امروز هم مربوط فضاسازی‌ها است.

چوبینی تأکید کرد: نیاز داریم به یک‌سری خیابان‌ها به‌عنوان نماد رویدادها تبدیل شود، اما خیابان شاخصی نداریم.

وی همچنین اعلام کرد: فاز نخست طرح جامع بلندگوی شهری در شیراز در دست اقدام و در مرحله اخذ قرارداد قرار دارد. این طرح با نگاه پدافندی غیرعامل در حال طراحی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: باغ کودکان شیراز نیز در دست اجراست و تا آذرماه امسال به اتمام می‌رسد.

چوبینی از طراحی پارک ویژه بیماران اوتیسم در شیراز هم خبر داد و گفت: بخشی از باغ خانواده کشن جهت احداث این پارک، بهسازی خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد که تمام ایستگاه‌های مترو شیراز مجهز به مترو گالری می‌شوند و فضایی در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار شیراز همچنین به تشریح ویژه‌برنامه‌های یاد روز حافظ توسط شهرداری شیراز پرداخت و گفت: هفته یاد روز حافظ، امسال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.

چوبینی اجرای ارکست سمفونیک حافظ (بخشی از یک اپرای چندساعته) در تالار حافظ، بازسازی خاطرات با حافظ در قالب عکس و نقل خاطره، برنامه میدانی در گذر حافظ به‌صورت مشاعره و حافظ خوانی، اجرای مشاعره با حضور آذر و نشست علمی حافظ‌شناسی با حضور شهرهای فارسی‌زبان دنیا به‌صورت مجازی و با همکاری مرکز حافظ‌شناسی را از مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان