کد خبر: ۱۶۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس خبر داد:

آزادسازی بخشی از حریم رودخانه‌های فارس

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه در این مدت ۲۳۸ مورد رفع تصرف و آزادسازی حریم رودخانه در سطح استان انجام شده است افزود: ۲۶۳ مورد شکایت علیه متصرفان نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،کرامت اله کریمی مزیدی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها در حال فزونی است و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض از گسترش آن جلوگیری کرد، این پدیده به شیوه‌های گوناگونی مانند ایجاد و احداث اعیانی‌های غیرمجاز، برداشت غیرقانونی و بی‌رویه شن و ماسه، تخریب رودخانه، تخلیه نخاله و زباله، حفر چاه و ... انجام می‌شود.

کریمی مزیدی اضافه کرد: عوامل متعددی در بروز معضلات مزبور نقش اساسی دارند که می‌بایست شناسایی و ریشه‌یابی شوند؛ بستر رودخانه انفال است و نباید توسط افرادی مورد تجاوز و زیاده‌خواهی قرار گیرد. 

عضو هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه حریم به دو صورت کمی و کیفی توسط آب منطقه‌ای فارس مورد حفاظت قرار می‌گیرد افزود: حریم کمی رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای بهره‌برداری و عملیات لایروبی از یک تا بیست متر تعیین شده و حریم کیفی آب رودخانه‌ها، انهار طبیعی و برکه‌ها تا یک‌صد و پنجاه متر خواهد بود.

آزادسازی بخشی از حریم رودخانه‌های فارس

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه استان فارس پیشتاز در آزادسازی حریم رودخانه‌ها است گفت: مالکیت خصوصی بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص مغایر قانون است و آن‌ها نمی‌توانند بستر رودخانه را به تملک خویش درآورده یا آن را به‌صورت اجاره به اشخاص واگذار کنند.

وی با اشاره به سیل‌خیز بودن بسیاری از مناطق استان فارس گفت: تصرف حریم رودخانه‌ها در مواقع بروز سیلاب خطرات جانی و مالی برای متصرفان دارد، ازاین‌رو همگان باید نسبت به عدم تصرف این حریم حس مسئولیت‌پذیری داشته باشند.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان