کد خبر: ۱۶۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۵ دی ۱۴۰۲

آیا شورای نگهبان پاسخ می‌دهد؟

با علنی شدن نتایج ابتدایی احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود؛ چون سال‌های گذشته شورای نگهبان قانون اساسی با موجی از اعتراضات و تخریب‌ها پیرامون احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدها روبرو شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با علنی شدن نتایج ابتدایی احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود؛ چون سال‌های گذشته شورای نگهبان قانون اساسی با موجی از اعتراضات و تخریب‌ها پیرامون احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدها روبرو شود.

مطمئناً این موج گسترده تخریب‌ها سبب کاهش مشارکت در انتخابات خواهد شد که باتوجه‌به رویکرد همیشگی نظام اسلامی در افزایش مشارکت خصوصاً در دور اخیر لازم است شورای نگهبان با رویکرد جدید به عرصه پاسخگویی رسانه‌ای وارد شود.

بر اساس تجربه سیاسی و رسانه‌ای کشور شورای نگهبان باید در مقابل آنان که در فضای رسانه‌ای، عدم احراز صلاحیت خود را مورد اعتراض قرار داده و این دستگاه مهم نظارتی را مورد تخریب قرار می‌دهند، سکوت نکرده و با تذکری رسانه‌ای در صورت ادامه ادعای داوطلبان مسائل و موارد مربوط به شخص آنان را تاحدی‌که بر خلاف منافع ملی نیست رسانه‌ای کند.

این موضوع نیت خود را حیاتی‌تر نشان می‌دهد که بدانیم سکوت در مقابل این موج تخریبگر سبب بی‌اعتمادی به‌نظام اسلامی می‌شود و پاسخگویی به آن شاید چهره یک نفر را مشخص کند؛ اما ضمن اینکه امری خودخواسته است اعتماد عمومی به شورای نگهبان و افزایش مشارکت را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان