کد خبر: ۱۶۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۲
«شیرازه» گزارش می‌دهد؛

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی نیز برای این افراد به همراه خواهد داشت زیرا با برآورده‌شدن نیازهای اولیه معیشتی، زمینه برای بروز نیازهای عالی‌تر انسانی فراهم می‌شود که اگر در مسیری درست هدایت شود، به شکوفایی و تعالی انسان‌ها و جامعه می‌انجامد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» اهمیت و توسعه کارآفرینی در هر جامعه با ارتقا کیفیت وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه همراه خواهد بود و به‌نوعی حاشیه امنیت خانواده در ابعاد مختلف نیز به‌حساب می‌آید.

یک فرد کارآفرین به‌صورت قاطع معتقد است که می‌تواند وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشد و زندگی را در هر شرایطی خوب زندگی می‌کند. همچنین یک فرد کارآفرین به توانایی خود در یادگیری، رشد، سازگاری و موفقیت ایمان دارد.

باید بگویم طرز فکر یک کارآفرین موفق فقط منحصر به مدیران تجاری سطح بالا نیست و هر کسی می‌تواند یک کارآفرین موفق باشد.

در همین راستا خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری به سراغ رضا جاوید یکی از کارآفرینان موفق در شهرستان خفر که اولین کارگاه بسته‌بندی در این منطقه را راه‌اندازی کرد، رفت و میزان فعالیتش را جویا شد که گفت: به همراه به مدت تقریباً ۲ سال است که در صنایع تبدیلی مغزی جات خشکبار از جمله مغز بادام، مغز پسته، مغز گردو، و مغز بادام‌زمینی مشغول به کار هستیم که این محصولات را تبدیل به خلال و پودر و پرک کرده و روانه بازار عموماً قنادی‌ها و خشکباری‌ها می‌کنیم.

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد


 وی گفت: من از سال ۱۳۹۴ تمام اهداف خودم را به‌صورت بلندمدت هدف‌گذاری کردم و روزها و هفته‌ها و ماه‌ها روی این هدف به‌صورت تجربی و با کسب اطلاعات از بازاریان، تحقیقات کلی و جزئی انجام دادم و دلیل بزرگ من و خسته نشدن من برای این هدف در آینده‌ای دور ایجاد اشتغال پایدار در روستای پدری خود که مهد باغات بادام و محصولات متنوعی بوده را در رؤیای خود داشته‌ام.

جاوید در ادامه افزود: بنده هر ساله به روستای پدری خود سفر می‌کنم و تلخ‌ترین خاطرات من در این سفرها دیدن جوان‌های بیکار روستا است. 

وی افزود:ازآنجایی‌که بنده در سال ۱۳۸۷ به علت موقعیت شغلی پدرم مجبور بودیم که در استان بوشهر باشیم، شروع به فعالیت در رشته شغلی لوازم قنادی به‌صورت عمده و خرده کردم که به علت تجربهٔ ۱۴ساله در این صنف داشتم متوجه شدم که تبدیل مغزی جات در شهرستان خفر و جهرم وجود ندارد و با ارتباطی که بنده با بازاریان و تاجران شهرهای مختلف ایران داشتم،این نوع شغل برای این منطقه کاملاً ناآشناست.

این کارآفرین با اشاره به اراده قوی خود در جهت توسعه اقتصادی منطقه گفت: تصمیم گرفتم که هدف خود را عملیاتی کنم و به یاری خدا و حمایت مسئولین بسیج سازندگی شهرستان خفر فاز اول این هدف را استارت بزنیم.


کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد

وی با اشاره به آینده‌نگری در فعالیت خود گفت: صنایع تبدیلی ما دوفاز مهم دارد فاز اول: تبدیل مغزی جات همچون مغز بادام درختی، مغز گردو، مغز پسته، مغز بادام‌زمینی است که به (خلال و پودر و پرک) تبدیل و جهت عرضه و استفاده به‌تمامی اصناف قنادی و لوازم قنادی و خشکبار و بستنی‌فروشان کل کشور ارسال می‌شود که به یاری خدا این فاز با ۵ نیروی کاری شروع به فعالیت کردیم.

 در فاز دوم ما که تماماً برنامه‌ریزی‌شده که در این فاز با حمایت مسئولین پر تلاش بسیج سازندگی شهرستان خفر که جا دارد از نحوه برخورد و پیگیری این مجموعه به‌خصوص جناب عباسی، مریخ و رستگار عزیز کمال تشکر را داشته باشیم که به جد پیگیر برطرف‌کردن مشکلات کارآفرینان این منطقه همیشه بودند و هستند.

این کارآفرین دغدغه‌مند ضمن تقدیر مجدد از مجموعه بسیج سازندگی افزود: امید داریم با حمایت مجدد این مجموعه بتوانیم فاز دوم را به‌صورت بسته‌بندی‌های سوپر مارکتی و با اضافه‌کردن دستگاه‌های توزین دار جهت بسته‌بندی انواع محصولات باغی و کشاورزی و زراعی از جمله حبوبات و ادویه‌جات و غیره. فعالیت خود را با اضافه‌کردن نیروی بیشتر کاری جهت ایجاد اشتغال در این منطقه باعث کاهش بیکاری جوانان شویم.

 رضا جاوید بیان کرد: انتظار ما از مسئولین در شهرستان خفر این است که به کارگاه‌های تولید کوچک توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چون هر کاری در ابتدا بزرگ نبوده و از همین کارگاه‌های تولید کوچک شروع شده یعنی در واقع هر نهالی در ابتدا یک‌دانه بوده و به‌مرور و پیوسته تبدیل به درخت پر ثمر شده است .

وی در پایان افزود:کارآفرینی در شغل‌های کوچک هم به همین ترتیب است و از مسئولین مربوطه خواهشمندیم که به دید یک اشتغال بی‌اهمیت به این امر نگاه نکنند و در روند اداری و تسهیلاتی و در ادامه روال بانکی موانع وقت‌گیر را برطرف سازند؛ زیرا هرچه کارآفرین زمان از دست بدهد باعث بیشترشدن مشکلات کارآفرین خواهد شد.
 
کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد

این نوع کارگاه‌ها باعث برگشت مردم به روستا و کمترشدن حاشیه‌نشینی در شهرها خواهد شد و با اشتغال پایدار در این روستاها اهالی روستا مجبور به مهاجرت و ترک محل زندگی خود نمی‌شوند مطمعنا هرچه جمعیت شهرنشینی کمتر شود فشارهای مالی ناشی از شهرنشینی هم به مردم کمتر وارد خواهد شد. آلودگی هوا و رفت‌وآمدهای ترافیکی شهری هم کمتر خواهد شد و تأثیر دو طرفهٔ مثبتی برای همه جامعه چه در شهر و چه در روستاها خواهد داشت.



این مسئله را باید مدنظر داشت که کارآفرینی دارای مزایای زیادی است و از جنبه‌های گوناگون بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینی دادن هویت شخصیتی و اجتماعی خاص به کارآفرین است که باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس و در نهایت افزایش رضایت از زندگی در افراد می‌شود.

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی نیز برای این افراد به همراه خواهد داشت. با برآورده‌شدن نیازهای اولیه معیشتی، زمینه برای بروز نیازهای عالی‌تر انسانی فراهم می‌شود که اگر در مسیری درست هدایت شود، به شکوفایی و تعالی انسان‌ها و جامعه می‌انجامد.

حمایت متولیان از کارآفرینان می‌تواند در ارتقا سطح کیفی آنان در ابعاد مختلف و همچنین رفع نیاز عموم مردم مفید باشد. 

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد
این پایگاه تحلیلی خبری برای پیگیری بیشتر جهت مرتفع کردن نیاز کارآفرینان این شهرستان طی مصاحبه‌ای با بهمن عباسی تسهیل گر صندوق‌های خوداشتغالی در شهرستان خفر، دریافت که مسئولان به حمایت قاطع خود در خصوص کارآفرینان ادامه خواهند داد.

بهمن عباسی تسهیل گر صندوق‌های خوداشتغالی شهرستان خفر در گفتگو با این رسانه در راستای اقدام انجام شده توسط کارآفرین این شهرستان گفت: دستگاه بسته‌بندی مواد غذایی در روستای نعمت‌آباد جهت اشتغال ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم راه‌اندازی شد.

وی گفت: این دستگاه برای برندسازی و تشویق شهرستان جهت کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است که یکی از دغدغه‌های بسیج سازندگی اشتغال‌زایی برای جوانان است که با وام ۱۵۰ میلیون تومان در اختیار کارفرما قرار دادیم که بتوانند کارهای بزرگ‌تری را انجام دهند.

عباسی بیان کرد: این اقدامات حمایتی در راستای اشتغال آفرینی جوانان انجام می‌شود و شهرستان خفر به سبب ارزش بالای کشاورزی که دارد گسترش دستگاه بسته‌بندی را نیاز دارد.

کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار این رسانه در خصوص خدمات‌دهی افزود: خدمات به‌صورت وام از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان را به آنها تعلق می‌دهیم و چنانچه به میزان بالاتر از آن نیاز باشد به مرکز استانمی فرستیم تا خدمات صورت بگیرد .

تسهیل گر صندوق‌های خوداشتغالی شهرستان خفر گفت: بسیج سازندگی با تمام توان به کارآفرینان حمایت می‌کند که بتوانند زمینه‌ساز اشتغال باشند. 


کارآفرینی علاوه بر رشد اقتصادی پیامدهای معنوی زیادی دارد
انتهای پیام/224224

برچسب ها: گزارش ، شیرازه ، کارافرینی
نظرات بینندگان