کد خبر: ۱۶۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
امام‌جمعه شیراز مطرح کرد:

حضور جوانان در عرصه‌ها خنثی‌کننده نقشه دشمنان

امام‌جمعه شیراز گفت: حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) جایی است که بیشترین حضور مردم شیراز و زائران و مسافران دیگر نقاط کشور را در آنجا شاهد هستیم و باید بزرگداشت این روز را به شکل خاص برگزار کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز ۶ بهمن‌ماه شیراز افزود: یکی از موضوعاتی که در خطبه‌های نمازجمعه به آن اشاره‌های مکرری شد در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است البته نباید فراموش کرد که فرزندان برکات مختلفی برای خانواده ایجاد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: دعا و استغفار نیز برای خانواده برکات متعددی به همراه دارد.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: اساتید دانشگاه و نخبگان سیاسی در جامعه در خصوص خطبه‌های نمازجمعه بیان دیدگاه کرده‌اند و این موضوعات و بررسی موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نمازجمعه می‌تواند عاملی برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی شود.

امام‌جمعه شیراز در ادامه یادآور شد: یک مسئله بین‌المللی در میان دانشمندان جهان مطرح شده با عنوان «الهیات طبیعی» و سؤال اصلی که در این طرح مطرح شده آن است که نحوه عملکرد خداوند در جهان چیست؟ در پاسخ به این سؤال فیلسوف‌های جهانی پاسخ داده‌اند که وقتی تأمل می‌کنیم که دین و علم به چه میزان برای بشریت اهمیت داد می‌توان گفت که سیر آینده تاریخ بشر بستگی به معامله این نسل با علم و دین دارد.

خطیب نماز جمعه شیراز متذکر شد: همان‌گونه که رهبری اشاره کرده‌اند که جامعه اسلامی در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است البته نباید فراموش کرد که تمامی نگرش‌های غربیان مبنی بر جدایی دین از عرصه علم و خداناباوری به شکست رسید و اکنون غربیان به دنبال این پاسخ‌اند که سازوکار خداوند در مدیریت جهان چیست؟.

وی تأکید کرد: در پاسخ به دیدگاه‌های غربیان می‌توان با رجوع به دیدگاه‌های ملاصدرا می‌توان دریافت که خداوند گرچه در جهان قرار داده که در فیزیک مورد تأیید قرار می‌گیرد؛ اما به این موضوع محدود نشده و همواره قدرت الهی در جهان اثرگذار و تعیین‌کننده است.

به گفته این مقام مسئول یکی از اهدافی که انسان از دعا و استغفار به دنبال دستیابی آن است این بوده که نشان دهیم خداوند هیچگاه محدود نیست؛ بلکه هر آنچه در جهان مشاهده می‌شود منشأ آن الهی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های سیاسی نمازجمعه شیراز نیز گفت: یکی از پیش‌نیازهای تقوا، یادگیری است؛ ازاین‌رو باید تمامی آحاد جامعه موضوع یادگیری احکام الهی باید موردتوجه باشد.

امام‌جمعه شیراز متذکر شد: یکی از رویدادهای مهمی که طی هفته آینده باید موردتوجه تمامی آحاد جامعه باشد سالروز شهادت احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) است و این مراسم باید به‌گونه‌ای برگزار شود که چشم جهانیان به این مراسم باشد .

وی ادامه داد: بعدازظهر دوشنبه موکب ۱۵ هزار شهید فارس به سمت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) حرکت خواهند کرد و امید است تمامی آحاد جامعه در این کاروان حضور داشته و احترام ویژه‌ای برای احمد ابن موسی (ع) داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام دهه فجر را عامل افتخار ملت ایران دانست و تأکید کرد: حضور مردم در تمامی رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران نشان‌دهنده حمایت‌های مردمی و پیشرفت‌های متعدد ایران در تمامی صحنه‌ها است.

وی افزود: برخی در سال گذشته تلاش کردند که مسیر موفقیت جوانان ایران را خدشه‌دار کنند؛ اما شاهد هستیم که مراسم اعتکاف امسال مملو از جوانان است و این حضور یک پیام برای دشمنان دارد و آن است که جوانان ایران نه‌تنها خواهان دین هستند و فریاد می‌زنند که «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و همین جوانان برای حضور پرشور در انتخابات نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

انتهای خبر/


منبع: فارس
نظرات بینندگان