کد خبر: ۱۶۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد:

تأمین واگن مهم‌ترین مشکل حمل‌ونقل ریلی شیراز

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تصریح اینکه یکی از مشکلات در حوزه حمل و نقل ریلی، تأمین واگن است،گفت: شهردار شیراز حداقل سه بازدید از واگن‌سازی تهران انجام شده است و اقداماتی هم انجام شده است.
 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، هادی شه دوست معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز ۱۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های بسیاری از هفته حمل‌ونقل رقم خورد و تا امروز ادامه دارد برای مثال در شورای شهر شیراز در هفته گذشته تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌های برتر در حوزه هوشمندسازی و هوش مصنوعی است در کشور همچنین رتبه‌هایی هم در دنیا دارد که تخصصی با این دانشگاه وارد مذاکره شده‌ایم و مهم‌تر ازآنکه ما را امیدوار می‌کند به این دانشگاه، ایجاد دفتر مشترک همکاری بین دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری شیراز است که می‌تواند مسئله‌محور، مسئله و مشکلات شهری شیراز را مورد بررسی قرار دهد.

بهره‌برداری ایستگاه رحمت و دولت حمل‌ونقل ریلی شهر شیراز
شه دوست با اعلام این خبر که ایستگاه رحمت حمل‌ و نقل ریلی شهر شیراز به‌زودی به بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: همچنین دغدغه جدی حوزه معاونت حمل‌ و نقل شهری و شهردار شیراز که ایستگاه‌های قطار شهری ساخته شود و خطوط را توسعه دهیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تصریح اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بحث قطار شهری، تأمین واگن است که ما را دچار چالش کرده است، ادامه داد: شهردار شیراز حداقل سه بازدید از واگن‌سازی تهران انجام شده است و اقداماتی هم انجام شده است.

شه دوست با بیان اینکه ایستگاه دولت خط دو مترو شیراز ظرف همین هفته با حضوری یکی از مقامات کشوری این اتفاق رقم خواهد خورد، ادامه داد: همچنین طی قولی که داده بودیم ۷۵ میدل باس به شهر شیراز وارد خواهیم کرد و در حال تحویل میدل باس‌ها هستیم و برای نخستین‌بار میدل باس‌ها به شهر شیراز وارد می‌شوند جهت جمع‌کنندگی خطوط همچنین در حوزه حمل نقل محورهای شریانی همچون دکتر حسابی نقش جمع‌کنندگی این محورها باید با میدل‌ها و مینی‌بوس رخ دهد.

تامین واگن مهم ترین مشکل حمل و نقل ریلی شیراز

افتتاح خانه حمل بار برای اولین‌بار در کشور در شیراز
 این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانه خدمات حمل بار برای نخستین‌بار در کشور در هفته گذشته افتتاح شد، ادامه داد: در کشور سازو کاری نداشته‌ایم که به مجموعه کسانی که در حمل‌ونقل درون‌شهری مشغول به فعالیت هستند خدماتی ارائه دهیم که این مجموعه می‌تواند خدمات صدور بارنامه و بیمه را از این مجموعه به کسانی که مشغول به حمل‌ و نقل باری شهری هستند ارائه دهیم.

وی یادآور شد: با ۶۰ سامانه محدوده ترافیکی شهر شیراز پوشش داده می‌شود که شمال شهر شیراز بلوار زینبیه، جنوب شهر شیراز ساحلی‌های شرقی و غربی، شرق بلوار زینبیه و غرب هم خیابان عفیف‌آباد است و محدوده ترافیک شهر شیراز مصوب شورای‌عالی ترافیک است؛ اما اجرای طرح در سه قالب اتفاق می‌افتد یک محدوده کم آلاینده، دو تردد حمل بار با عنوان تردد مکانی و زمانی است که ساماندهی می‌شود و کار آغاز شده است.

به گفته شه دوست ۲۲ دستگاه پل‌عابر پیاده در شهر شیراز در حال احداث است همچنین ۶ پارکینگ برای شهر شیراز پیش‌بینی کرده‌ایم همچنین عملیات اجرایی ۳۰ تقاطع شهر شیراز آغاز شده است و ۳۴ سامانه ثبت تخلف به شهر شیراز اضافه شده است.

انتهای خبر/224224
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان